Δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, για τη συνάντηση με την ΠΟΣΔΕΠ, το κλείσιμο των «Κολλεγίων» και την κινητικότητα των σπουδαστών της μη τυπικής εκπαίδευσης

ΣΕΠ 1, 2010

Θεωρώ ότι το πιο σημαντικό σημείο της συζήτησης είναι η συμφωνία για τις μεγάλες αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με στόχο και κεντρικό μας μέλημα την ποιότητα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την ποιότητα των Πανεπιστημίων. Υπάρχουν κοινές αντιλήψεις. Οι άξονες τους οποίους αναφέραμε για τις αλλαγές είναι κοινής αποδοχής. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι μια καλή βάση για όλη τη συζήτηση που θα γίνει το φθινόπωρο.

Δημοσιογράφος: Το υπουργείο έχει προχωρήσει ήδη στο σφράγισμα δύο εκπαιδευτηρίων τα οποία δεν εφάρμοσαν σε κανένα σημείο το νόμο για τα ΚΕΜΕ. Τι θα γίνει με τους σπουδαστές που είχαν καταφέρει να παραπλανήσουν;

Τα εκπαιδευτήρια αυτά, οι δομές αυτές, έχουν τη δυνατότητα από το νόμο να υποβάλουν αιτήματα να γίνουν Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, να παρέχουν άλλου επιπέδου εκπαίδευση, σύμφωνα με τους νόμους και τις διαδικασίες. Οι δομές αυτές έχουν μια ευθύνη απέναντι στους σπουδαστές τους. Το νομικό πλαίσιο τους δίνει τη δυνατότητα να το αντιμετωπίσουν.

Δημοσιογράφος: Θα θέλαμε να μας πείτε σχετικά με τη δυνατότητα πρόσβασης των αποφοίτων των διαφόρων ΙΕΚ, «Κολλεγίων», Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών στα Πανεπιστήμια.

Ο νόμος της Διά Βίου Μάθησης είναι μια πολύ μεγάλη αλλαγή που αφορά τη μη τυπική εκπαίδευση και τη γενική εκπαίδευση ενηλίκων. Στη μη τυπική εκπαίδευση βάζουμε τάξη, κανόνες και ουσιαστικά υποστηρίζουμε και πιστοποιούμε όλες τις δομές που αφορούν την Επαγγελματική, Τεχνολογική και Τεχνική Εκπαίδευση. Δηλαδή, όλες αυτές τις σχολές του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που δίνουν προσόντα τα οποία πρέπει να ελέγχουμε, να πιστοποιούμε, ώστε τα παιδιά που τα διαθέτουν αυτά τα προσόντα να ξέρουν ότι έχουν κάτι σαφές και συγκεκριμένο στα χέρια τους.

Αυτός ο χώρος της μη τυπικής εκπαίδευσης θα λειτουργεί από εδώ και πέρα με τάξη και κανόνες και δεν θα υπάρχει φραγμός στην επαγγελματική εξέλιξη του ανθρώπου. Να δηλώσω κατηγορηματικά ότι δεν έχουν καμία σχέση με την πρόσβαση στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.

Δημοσιογράφος: Υπάρχει δυνατότητα όμως με τις πιστωτικές μονάδες και με αρκετά σοβαρές προϋποθέσεις.

Στην αγορά εργασίας και στα επαγγελματικά προσόντα.

Θα ήθελα με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο να πω ότι καμία σχέση δεν έχει όλη αυτή η διαδικασία με τη διαδικασία πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ.

Δημοσιογράφος: Προβλέπεται όμως στο νομοσχέδιο ότι κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις κάποιος προσοντούχος μπορεί να πάει μέχρι ΑΕΙ ή ΤΕΙ

Στη Βουλή αύριο, θα δοθούν και παραδείγματα και θα διευκρινιστεί απολύτως το θέμα. Είναι πολύ σημαντικό ότι μπορεί κάποιος στην πορεία της ζωής του, ό,τι και αν κάνει -είτε είναι εμπειρία, είτε είναι συγκεκριμένες σχολές, είτε είναι σεμινάρια είτε αυτομόρφωση, είτε είναι Διά Βίου, είτε εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση- να μπορεί να συγκεντρώνει αυτές τις μονάδες και να καταγράφονται στο ηλεκτρονικό μητρώο του, στην ταυτότητα που θα έχει για τη διαδρομή του στη μάθηση, με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Και αυτό να τον βοηθά στην επαγγελματική του εξέλιξη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Anna Diamantopoulou y José Fernández-Albertos analizan las políticas públicas efectivas para blindar la cohesión social y la reducción de la desigualdad

ΝΟΕ 25, 2024

Μια χώρα δεν μπορεί να είναι εταιρία

ΑΥΓ 31, 2012

Ομιλία στο Οικονομικό Συμπόσιο «Alpbach» στη Βιέννη

ΑΥΓ 30, 2012