Η 42η Σύνοδος των Προέδρων των ΤΕΙ έβαλε μια σειρά ζητημάτων, τα οποία αφορούν την καθημερινή διαχείριση. Είναι αληθές ότι υπάρχουν προβλήματα και οικονομικά και διοικητικά. Μείζον θέμα είναι αυτό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΤΕΙ, που αφορά και στους αποφοίτους Μεσσηνίας. Το Υπουργείο το έχει επεξεργαστεί επί μήνες, έχει γίνει προεργασία από τον Υφυπουργό και φτάνουμε στην τελευταία φάση του, η οποία θα ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι.
Υπάρχουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με Οικονομικά και Διοικητικά θέματα και του δικού σας ΤΕΙ, Καλαμάτας, τα οποία και ο Πρόεδρος μας τα έχει θέσει επανειλημμένως. Λειτουργικά, είναι μια δύσκολη περίοδος, αλλά θα γίνει ότι είναι δυνατόν ώστε το ΤΕΙ να υποστηριχθεί.
Θεωρώ ότι το πιο σημαντικό είναι ότι ανοίξαμε το θέμα της συζήτησης για τα Τεχνολογικά Ιδρύματα. Είναι μια πολύ ουσιαστική συζήτηση, στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό που έγινε σαφές από τη δική μας πλευρά, είναι ότι χρειαζόμαστε Τεχνολογικά Ιδρύματα αναβαθμισμένα, που θα έχουν ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας. Προς αυτή την κατεύθυνση θα κάνουμε μεταρρυθμίσεις, ώστε να υπάρξει διακριτός ρόλος για τα Πανεπιστήμια, διακριτός ρόλος για τα Τεχνολογικά Ιδρύματα, προκειμένου να έχουν όλα τα χαρακτηριστικά με τα οποία θα μπορούν να βοηθήσουν τη χώρα στην ανάπτυξη. Δηλαδή Διεθνοποίηση, νέο Διοικητικό Μοντέλο, νέα Οργάνωση του τρόπου Σπουδών και συνεργασία με τα υπόλοιπα Τεχνολογικά Ιδρύματα, ώστε να προχωρήσουμε σε μία λειτουργική ενοποίηση.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν υπάρχει ενδεχόμενο συγχωνεύσεων ή καταργήσεων και για το αν γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα σε Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Ιδρύματα, η Υπουργός απάντησε:
Η χώρα έχει ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με δύο άξονες: τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Ιδρύματα. Το κλείσιμο, οι συγχωνεύσεις, η δημιουργία νέων, θα συσχετιστεί με το νέο τρόπο οργάνωσης των σπουδών. Δεν θα πάμε σε Σχολές. Θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών, θα γίνουν συνεργασίες και αυτό θα εξεταστεί σε κάθε περιφέρεια. Γι’ αυτό και προτείναμε τη δημιουργία ενός Συμβουλίου Ανώτατης Εκπαίδευσης σε κάθε περιφέρεια, που θα συμπεριλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τα Ερευνητικά Ινστιτούτα, ώστε να δούμε πρώτα σε κάθε περιφέρεια, πως θα λειτουργήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ενοποιήσεις των Ιδρυμάτων.