Χαιρετισμός σε Ημερίδα – Ανοιχτή συζήτηση «Ακαδημία Πλάτωνος, προοπτικές αξιοποίησης»

OCT 3, 2011

Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας και στις περιοχές γύρω από αυτό επιδεινώθηκε σημαντικά. Περιοχές και γειτονιές της Αθήνας που περιλαμβάνουν σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, στοιχεία της συλλογικής μνήμης και της ταυτότητας της πόλης, αντιμετωπίζουν σημαντικά πολεοδομικά, κοινωνικά, πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προβλήματα.

Ιστορικές περιοχές με παγκόσμια εμβέλεια και σημαντική συμβολή στην επιστήμη και το πολιτισμό αποτελούν βασικό στοιχείο όχι μόνο ιστορικής μνήμης, αλλά συνδέονται ταυτόχρονα με διαχρονικές αξίες όπως η παιδεία, η δημοκρατία, η καλλιέργεια της προσωπικότητας, η συμμετοχή στα κοινά. Μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο ανατροφοδότησης των στόχων και των επιδιώξεων της κοινωνίας στην εποχή μας.

Η ανασυγκρότηση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας προϋποθέτει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων στην κατεύθυνση ανάκτησης της συνοχής της πόλης, στο ζωντάνεμα των γειτονιών, στην ενεργοποίηση των πολιτών και στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς ως μέσου καλλιέργειας και γνώσης.

Σε αυτή την προοπτική το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σχεδιάζει στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος ένα σύνολο παρεμβάσεων που συνοδεύονται με δράσεις στην Παιδεία και στον Πολιτισμό.

Τις περισσότερες φορές οι παρεμβάσεις ξεκινούν με την ανάπτυξη των υποδομών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση προτεραιότητα δίνουμε στην ανάπτυξη της ανθρωποδομής, στην ευαισθητοποίηση και στη συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και των πολιτών σε δράσεις παιδείας και κοινωνικής δικτύωσης με στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής υπόστασης της περιοχής ως τόπου που εμπεριέχει νοήματα και αξίες για το σήμερα.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο για την ενημέρωση που είχα σχετικά με την πολεοδομική μελέτη για το 4ο διαμέρισμα, που έχει εκπονήσει η Δ/νση πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου της Αθήνας.

Είναι ένα θέμα πολύ ευαίσθητο και σημαντικό για την περιοχή αλλά και για την Αθήνα, τόσο για τον αστικό όσο και για τον κοινωνικό ιστό της πόλης.

Είναι δεδομένο το ενδιαφέρον μας για την ανάγκη αναβάθμισης της περιοχής.

Μέσα από τον σχεδιασμό ανάπλασης της περιοχής και των παρεμβάσεων της αναβάθμισης του αρχαιολογικού χώρου, θέλουμε να τονίσουμε την ανάγκη διατήρησης και του τοπικού χαρακτήρα. Να μη χαθούν οι ιδιότητες της «γειτονιάς», να συμπληρωθούν και να συνδυαστούν. Με έμφαση στην αποκατάσταση και ενδυνάμωση της συνοχής του κοινωνικού ιστού, στόχος είναι να αποδώσουμε την επιζητούμενη ποιότητα ζωής και περιβάλλοντος στην πόλη μας και στους κατοίκους της.

Η περιοχή του κέντρου της Αθήνας, κατατάσσεται στους τύπους των υποβαθμισμένων περιοχών κατοικίας με υψηλό ποσοστό διπλής βάρδιας στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Αξιολογώντας το πρόβλημα, άμεσα στον προγραμματισμό της σχολικής στέγης από το Υπουργείο μας, θέσαμε την αναγκαιότητα τόσο ποσοτικής όσο και ποιοτικής αναβάθμισης των σχολείων στην περιοχή.

Στον στόχο της βραχυπρόθεσμης επίλυσης του προβλήματος, είναι και η κατασκευή πρότυπου βιοκλιματικού Νηπιαγωγείου, επί της οδού Αίμωνος, σε οικόπεδο ιδιοκτησίας της πρώην νομαρχίας Αθηνών, δημιουργώντας με τα παρακείμενα υφιστάμενα σχολεία, μια νησίδα κοινωνικού εξοπλισμού για τις ανάγκες της περιοχής.

Ο πολεοδομικός σχεδιασμός του Δήμου, αναφορικά με το Υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη τα υπάρχοντα σχολεία αλλά και τον προγραμματισμό της σχολικής στέγης με ιδιαίτερη προσοχή σε προτάσεις οδικών αξόνων κυρίας κυκλοφορίας όπως της οδού Αίμωνος, η οποία διασχίζει περιοχή σχολείων. Πρόταση μας είναι η δημιουργία δικτύου πεζοδρόμων και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, όπως συνάδει με το ύφος και την κλίμακα της γειτονιάς.

Οι προτάσεις και τα συμπεράσματα της συζήτησης που ανοίγει σήμερα θα έχουν ενδιαφέρον για να τα λάβουμε υπόψη στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του έργου μας για την περιοχή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μια χώρα δεν μπορεί να είναι εταιρία

AUG 31, 2012

Ομιλία στο Οικονομικό Συμπόσιο «Alpbach» στη Βιέννη

AUG 30, 2012

Δήλωση μετά τη συνέντευξη του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για τη μεταρρύθμιση για την Ανώτατη Εκπαίδευση

JUL 31, 2012