ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς : τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων κο Ε. Στυλιανίδη
Θέμα : Εκπαίδευση «ειδικής εγκατάλειψης»
Έχουν περάσει τρείς μήνες από την ψήφιση του νέου Νόμου για την Ειδική Αγωγή ( Ν 3699/08) στον οποίο η κυβέρνηση με βαρύγδουπες εξαγγελίες αναφέρθηκε στην «υποχρεωτικότητα» της πρόσβασης των παιδιών με ειδικές ανάγκες στα σχολεία. Έκτοτε είναι γνωστό το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τη μεταφορά των παιδιών στα ειδικά σχολεία και εκκρεμεί ακόμη η οριστική αντιμετώπιση του θέματος.
Ο Υπουργός Παιδείας στην ομιλία του στη Βουλή κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου ανέφερε ότι ο Νόμος αυτός: «Μετεξελίσσει το εκπαιδευτικό μας μοντέλο από κατηγορικό που ήταν σε ενταξιακό, προωθώντας τη συνεκπαίδευση. Διαμορφώνει ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο – που συμπληρωμένο από εφαρμοσμένες πολιτικές – χτυπά τη σχολική διαρροή των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τους εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για μόρφωση και δουλειά».
Η ρητορική του Υπουργείου μέχρι σήμερα έχει μείνει στα χαρτιά. Εκτός από τα πολλά διοικητικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με την εφαρμογή του νέου Νόμου, τα παιδιά και οι οικογένειες τους βιώνουν παράλογες συνθήκες κατάρρευσης πολλών δομών στήριξης στο σχολείο. Είναι γνωστό ότι το νομοσχέδιο είναι βασισμένο στο ιατρικό και όχι στο κοινωνικο-πολιτικό και εκπαιδευτικό μοντέλο προσέγγισης της αναπηρίας, στηρίζοντας την εκπαίδευση στην ιατρική διάγνωση και όχι στην εκπαιδευτική αξιολόγηση.
Έτσι, η εγκεκριμένη παράλληλη στήριξη (ενίσχυση με ειδικευμένο παιδαγωγό εντός του γενικού σχολείου ) είναι μόνο στα λόγια. Παρά την έγκριση από την αρχή της σχολικής περιόδου από τα διαγνωστικά κέντρα της παροχής παράλληλης στήριξης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ελάχιστες δομές έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα. Πολλοί γονείς αναγκάστηκαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και με εξώδικα έχουν προσφύγει εναντίον του Υπουργείου Παιδείας, απειλώντας και με αγωγές.
Επειδή, η πολιτική αυτή θίγει στοιχειώδη δικαιώματα των παιδιών με ειδικές ανάγκες.
Επειδή, υπάρχουν συγκεκριμένες μαρτυρίες-καταγγελίες για οπισθοδρόμηση της μαθησιακής διαδικασίας των παιδιών.
Ερωτάται ο Κος Υπουργός:
Αθήνα, 02/12/2008
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Άννα Διαμαντοπούλου