“Παραπλανητικές διαφημίσεις κολεγίων και παντελής απουσία ελέγχων από το ΥΠΕΠΘ” Ερωτηση στον Υπουργο Παιδειας

ΣΕΠ 29, 2008

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ευρυπίδη Στυλιανίδη

ΘΕΜΑ: “Παραπλανητικές διαφημίσεις κολεγίων και παντελής απουσία ελέγχων από το ΥΠΕΠΘ”

 

Η νέα ακαδημαϊκή χρονιά βρίσκει γονείς και εν δυνάμει σπουδαστές στο έλεος μιας αγοράς που λειτουργεί χωρίς κανόνες και έξω από θεσμικά και νομοθετικά πλαίσια. Την κατάσταση αυτή την είχαμε προβλέψει είχαμε επισημάνει τους κινδύνους και την ανάγκη λήψης μέτρων κατά τη συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τα ΚΕΣ (Ιούνιος 2008).

Μετά και το νόμο αναγνώρισης των Κέντρων και Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών ως Κολέγια, οι διαφημιστικές εκστρατείες, των διαφόρων «Κολεγίων» έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Καθημερινά γινόμαστε όλοι μάρτυρες ενός καθεστώτος ανοχής και ιδιότυπων διαφημιστικών πρακτικών που παραπλανούν και εκμεταλλεύονται τις ανησυχίες νέων που έχουν αποκλειστεί από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση και των οικογενειών τους.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όχι απλά ανέχεται αλλά ενισχύει με τη στάση της την παράνομη και παραπλανητική διαφημιστική πρακτική. Στις 24 Σεπτεμβρίου 2008, ερωτηθείς ο Υπουργός, εάν το Υπουργείο Παιδείας θα πάρει μέτρα για την προστασία των πολιτών από παραπλανητικές διαφημίσεις, απάντησε ότι «με το υφιστάμενο πλαίσιο δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί η οποιαδήποτε παρανομία. Μέχρι τώρα το μόνο που έχει γίνει με το υφιστάμενο πλαίσιο είναι μία σύσταση από το Συνήγορο του Καταναλωτή».

Όμως, πολλές επιχειρήσεις στο χώρο της «Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης» αγνοούν τις συστάσεις, παριστάνουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, χωρίς να είναι, πωλούν πανάκριβες υπηρεσίες με παραπλανητικό τρόπο, αλλοιώνοντας τον ανταγωνισμό και υφαρπάζοντας μέρος του ήδη περιορισμένου οικογενειακού προϋπολογισμού.

Η ανοχή παραπλανητικών ή αθέμιτων διαφημιστικών πρακτικών σ’ ένα τόσο κρίσιμο πεδίο όπως η Παιδεία είναι μείζον ζήτημα.

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Γιατί δεν μερίμνησε για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου όταν ο ίδιος αναγνωρίζει ότι είναι ελλιπές?

2. Τι μέτρα ελήφθησαν κατά των παραπλανητικών διαφημίσεων ενόψει της ετήσιας διαφημιστικής εκστρατείας των Κολεγίων κάθε Σεπτέμβριο?

3. Πότε και τι συγκεκριμένα μέτρα προτίθεται να πάρει ενάντια στην πρακτική των παραπλανητικών διαφημίσεων στο χώρο της Παιδείας, ιδιαίτερα δε όταν κανένα από τα διαφημιζόμενα ως Κολέγια δεν έχει σήμερα αντίστοιχη άδεια λειτουργίας?

Αθήνα, 29/09/2008

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

 

Άννα Διαμαντοπούλου

Μιχάλης Παντούλας

Θάλεια Δραγώνα

Δημήτριος Βαρβαρίγος

Μάρκος Μπόλαρης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Anna Diamantopoulou y José Fernández-Albertos analizan las políticas públicas efectivas para blindar la cohesión social y la reducción de la desigualdad

ΝΟΕ 25, 2024

Μια χώρα δεν μπορεί να είναι εταιρία

ΑΥΓ 31, 2012

Ομιλία στο Οικονομικό Συμπόσιο «Alpbach» στη Βιέννη

ΑΥΓ 30, 2012