Η σημερινή απόφαση του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ), με θέμα «Παράβαση κράτους μέλους – Οδηγία 89/48/ΕΟΚ – Εργαζόμενοι – Αναγνώριση Διπλωμάτων» στενεύει τα περιθώρια για τα κράτη μέλη να θέτουν κριτήρια ποιότητας στην εκπαίδευση:
Στο όνομα της οδηγίας περί αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων υπάρχει κίνδυνος ισοπέδωσης μεταξύ χωρών με τεράστιες διαφορές στα εκπαιδευτικά τους συστήματα και παραβλέπεται η αρμοδιότητα κάθε χώρας να ρυθμίζει το σύνολο της εκπαιδευτικής πολιτικής στο έδαφός της.
Η κυβέρνηση έστω και την ύστατη στιγμή οφείλει να επαναφέρει το θέμα στα κοινοτικά όργανα ώστε να προστατευτεί η έννοια εκπαίδευσης ποιοτικών προδιαγραφών και η ισότιμη πρόσβαση των πολιτών σε αυτή.
Τονίζουμε ξανά προς την κυβέρνηση ότι παράλληλα με πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, πρέπει να οργανωθεί θεσμικά ο χώρος της άτυπης μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Κορυφαία θεσμική επιλογή είναι η λειτουργία Δημόσιας Ανεξάρτητης Αρχής Πιστοποίησης, Ελέγχου και Αξιολόγησης κάθε είδους εργαστηρίου ή κέντρου σπουδών για να διατηρήσει η ελληνική κυβέρνηση ουσιαστικές δυνατότητες παρέμβασης.