Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών σχετικά με τις σχολικές επιτροπές

ΙΟΥΛ 17, 2008

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς :

– Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη

– Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλο

Θέμα : “Σχολικές Επιτροπές – Συμμετοχή στη Διοίκηση των δημοσίων σχολείων”

 

Στις Σχολικές Επιτροπές των Δήμων (Σ.Ε.) μετέχουν, εκτός των άλλων, υποχρεωτικά οι διευθυντές των σχολείων και από ένας εκπρόσωπος των αντίστοιχων Συλλόγων Γονέων ( άρθρο 5 του Ν. 1894/90 ). Έτσι, σε Σχολικές Επιτροπές που καλύπτουν περισσότερα του ενός σχολεία, στο Διοικητικό Συμβούλιο, συμμετείχαν υποχρεωτικά οι αντίστοιχοι Διευθυντές και εκπρόσωποι των γονέων από κάθε σύλλογο γονέων των αντίστοιχων σχολείων.

 

Στο πλαίσιο αυτό αναγνωρίστηκε ο σημαντικός ρόλος των φορέων της εκπαίδευσης και ειδικότερα των γονέων ως εταίρων στη λειτουργία του σχολείου και στη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου, θεσμοθετώντας την ευρεία συμμετοχή τους στα όργανα διαχείρισης και υποστήριξης του σχολείου.

Ο νέος κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων σχετικά με τις σχολικές επιτροπές προβλέπει ότι, στη διοίκηση των σχολικών επιτροπών μετέχουν υποχρεωτικά οι διευθυντές των αντίστοιχων σχολικών μονάδων και ένας εκπρόσωπος των οικείων συλλόγων γονέων ( άρθρο 243 του Ν3463/06 )

Η διαφοροποίηση «από ένας εκπρόσωπος των αντίστοιχων συλλόγων γονέων» του Νόμου 1894/90 σε «ένας εκπρόσωπος των οικείων συλλόγων γονέων» του κώδικα δήμων και κοινοτήτων ερμηνεύθηκε σκόπιμα από Δημοτικές αρχές, όπως η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Αμαρουσίου, η οποία ζήτησε εγγράφως από τους Συλλόγους Γονέων που συμμετέχουν σε Σχολικές Επιτροπές που καλύπτουν 2 και περισσότερα σχολεία, να ορίσουν μόνον έναν εκπρόσωπο γονέων. Οι σύλλογοι γονέων της περιοχής διαμαρτύρονται ότι στόχος της προσπάθειας αυτής είναι η μείωση του ποσοστού των εκλεγμένων εκπροσώπων γονέων και μαθητών με διορισμένους εκπροσώπους φιλικά προσκείμενους στη νέα Δημοτική Αρχή για να ελέγχεται η λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής.

Επειδή στην Ελλάδα με τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ στο πλαίσιο του κοινωνικού ρόλου της εκπαίδευσης δημιουργήθηκαν συλλογικά όργανα κοινωνικής συμμετοχής, όπως τα Μαθητικά Συμβούλια, οι Σύλλογοι Γονέων, τα Σχολικά Συμβούλια, οι Σχολικές Επιτροπές και οι Επιτροπές Παιδείας των Δήμων, ενώ σήμερα δυστυχώς παρατηρείται μια σαφής τάση καταστρατήγησης του υφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου και συρρίκνωση της εκπροσώπησης αυτής .

 

 

Ερωτώνται οι συναρμόδιοι κ. Υπουργοί

Σε ποιες άμεσες και συγκεκριμένες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να αποκατασταθεί η νόμιμη συμμετοχή σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν. 1894/90, όλων των εκλεγμένων αντιπροσώπων των συλλόγων γονέων στα Δ.Σ. των Σχολικών Επιτροπών ?

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Anna Diamantopoulou y José Fernández-Albertos analizan las políticas públicas efectivas para blindar la cohesión social y la reducción de la desigualdad

ΝΟΕ 25, 2024

Μια χώρα δεν μπορεί να είναι εταιρία

ΑΥΓ 31, 2012

Ομιλία στο Οικονομικό Συμπόσιο «Alpbach» στη Βιέννη

ΑΥΓ 30, 2012