Συνέντευξη στον «REAL F.M.» με τις δημοσιογράφους Κάτια Μακρή και Μαριάννα Πυργιώτη

ΝΟΕ 13, 2009

Κ. ΜΑΚΡΗ:Πάμε στην ίδια την Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, την κα Άννα Διαμαντοπούλου, την οποία έχουμε στην τηλεφωνική μας γραμμή. Καλό σας μεσημέρι κα Υπουργέ, τι κάνετε.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Καλό μεσημέρι κα Μακρή, ευχαριστώ.

Κ. ΜΑΚΡΗ: Χτες ήταν πολύ σημαντικές οι ανακοινώσεις που κάνατε και φαίνεται ότι αλλάζουν όλο τον εκπαιδευτικό χάρτη, τουλάχιστον στη διαδικασία των προσλήψεων, θα ήθελα λοιπόν να μας τα πείτε εσείς. Να μας πείτε ποια ιεραρχείτε ως πιο σημαντικά από αυτά.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Πρώτον να σας πω – γιατί διατυπώνεται ευρύτερα το ερώτημα – για ποιους λόγους ξεκινήσαμε από αυτή την ανακοίνωση. Γιατί, όσον αφορά την πολιτική για τους εκπαιδευτικούς, υπάρχουν μεγάλα ζητήματα, όπως είναι η εκπαίδευσή τους, η επιμόρφωσή τους, η αξιολόγησή τους, η αμοιβή τους. Θέματα, που όλα είναι στο τραπέζι και πολύ γρήγορα όλα θα εξελιχθούν. Ξεκινήσαμε από τη διαχείριση του εργασιακού τους βίου, γιατί αυτό που συμβαίνει σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας έχει οδηγήσει την κατάσταση σε «καρδιακή αρρυθμία». Ένα πολύ απλό παράδειγμα, για να καταλάβετε κι εσείς και οι ακροατές σας, σήμερα το πρωί μου έτυχε αυτό: στην Τήλο έχουν διοριστεί 4 καθηγήτριες αγγλικής φιλολογίας. Δεν υπάρχει κανένας, η θέση είναι κενή. Το σχολείο δεν έχει καθηγητή αγγλικής φιλολογίας.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Γιατί δεν πάνε;

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Γιατί είναι όλοι αποσπασμένοι χωρίς κανένα κριτήριο σε απίστευτα σημεία της Ελλάδας και σε θέσεις οι οποίες δεν έχουν πάντα σχέση με την εκπαίδευση. Αυτό το δικαίωμα του να αποσπαστεί κάποιος, δεν γίνεται με προϋποθέσεις.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Να ρωτήσω κάτι κα Διαμαντοπούλου. Όταν λέτε «έχουν διοριστεί», εννοείτε έχουν διοριστεί στους διορισμούς αυτούς, αυτής της χρονιάς; Της προηγούμενης;

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Όχι, και σε προηγούμενες χρονιές και της φετινής. Οι τελευταίοι ήταν πριν από αρκετό καιρό, πριν από μήνες εννοώ.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Μάλιστα.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Αυτό το παράδειγμα όπως κι εκείνο που έδωσα χθες, ότι σε νομό νησιωτικό του βορείου Αιγαίου έχουμε 596 εκπαιδευτικούς διορισμένους στο νησί και στην τάξη μπαίνουν 216 …

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Λιγότερο από τους μισούς.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Λιγότεροι από τους μισούς και από αυτούς που διδάσκουν. Οι συνολικές ώρες διδασκαλίας είναι 1.280 λιγότερες από αυτές που οφείλουν να κάνουν ως εκπαιδευτικοί. Αυτό δείχνει αμέσως ότι στη χώρα υπάρχει τέτοιος ανορθολογισμός, υπάρχει τέτοια σπατάλη πόρων και ανθρώπινων και οικονομικών, που όταν κάθε χρόνο μιλάμε για κενά, είναι πραγματικά μια τραγωδία.

Θέλω να σας πω ότι εγώ αντιμετώπισα τα κενά -γιατί ήταν το πρώτο ταβάνι που μού ‘ρθε στο κεφάλι μόλις ανέλαβα. Χιλιάδες κενά σε όλη τη χώρα τα αντιμετώπισα -να σας το πω δημοσίως- με λάθος τρόπο. Δηλαδή, ζήτησα αμέσως πιστώσεις τις οποίες έδωσε ο κ. Παπακωνσταντίνου, για να καλύψουμε αμέσως τα κενά και να μπουν οι καθηγητές στην τάξη.Αυτό δεν μπορεί να ξαναγίνει. Τα κενά θα αντιμετωπιστούν από το εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας, το οποίο είναι τεράστιο. Είμαστε η πρώτη χώρα στον ΟΟΣΑ σε αναλογία μαθητών ανά καθηγητή, ανά εκπαιδευτικό: 1 προς 9. Και είμαστε μέσα στις τρεις τελευταίες χώρες στις επιδόσεις στα μαθήματα. Αυτά τα θέματα θα μας αφήσουν αδιάφορους;

Κ. ΜΑΚΡΗ: Όχι σαφέστατα δεν θα μας αφήσουν.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Να υπάρξουν λοιπόν απαντήσεις.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Εικάζω ότι θα ζητήσετε κατ’ αρχήν απαντήσεις από τον προκάτοχό σας και από τον προκάτοχο του προκατόχου και πάει λέγοντας.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Και ο προκάτοχός μου θα μπορούσε, αλλά συμβαίνει πάρα πολλά χρόνια αυτή η ιστορία.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Ναι αυτό θέλω να πω.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Και δεν ξέρω τι θα βγάλω αν ζητήσω ευθύνες.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Δεν σας λέω να ζητήσετε ευθύνες, να συνεννοηθείτε. Δηλαδή προσπαθώ να καταλάβω το εξής: εδώ, μιλάμε για μια διαδικασία η οποία όπως λέτε, αφορά χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Το γιατί ο καθένας κοιτάζει να βολευτεί σε αυτή τη χώρα, το ξέρουμε και έχετε απόλυτο δίκιο σε αυτό. Το γιατί του επιτρέπεται όμως να βολευτεί, είναι ένα θέμα.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Σωστά. Κυρία Πυργιώτη θέλω να σας πω ότι αφορά χιλιάδες εκπαιδευτικούς και εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές. Γίνομαι πια τελείως κοινότοπη αλλά θα το λέω συνέχεια, η πολιτική μας θα έχει πρώτα το μαθητή. Αυτό σημαίνει ότι και ο εκπαιδευτικός και ο βουλευτής και ο δήμαρχος και ο γονιός ακόμη, είναι μετά το μαθητή.Επομένως, τα μέτρα που ανακοινώθηκαν, επαναλαμβάνω, είναι μια δέσμη συγκεκριμένων προτάσεων με αρχές. Διέπουν, δηλαδή, αρχές τις προτάσεις μας. Παραδείγματος χάριν μια αρχή είναι -για να έρθω και σε άλλα θέματα- ότι οι μεταθέσεις στη εκπαίδευση, θα εξυπηρετούν πρώτα το σχολείο.

Δεν μπορεί να έχουμε στο λεκανοπέδιο 20% πλεονάζον προσωπικό στα Τεχνικά Λύκεια και στα Τεχνικά Λύκεια σε όλη τη χώρα να έχουμε κενά.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Μήπως υπάρχει και κάτι άλλο κα Διαμαντοπούλου; Τεχνικά σας ρωτώ. Δηλαδή μήπως πάρα πολλοί είναι με το νόμο που αφορά στους δημοσίους υπαλλήλους ότι και οι δυο όταν έχουν οικογένεια υπηρετούν στο ίδιο σημείο στο ίδιο μέρος μαζί. Μήπως δηλαδή έχει ενεργοποιηθεί για πάρα πολλές από αυτές τις περιπτώσεις η λογική του συγκεκριμένου νόμου; Γιατί μου φαίνεται λίγο περίεργο πια τόσο θράσος.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Όχι, υπάρχει ένα ποσοστό, το οποίο ισχύει και για όλους τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους. Αλλά εδώ τα πράγματα …

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Έχουν ξεφύγει.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Έχουν ξεφύγει.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Μάλιστα.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Και έχουν ξεφύγει σε βάρος του σχολείου και σε βάρος των μαθητών. Και πρέπει να σας πω ότι έκανα πέντε κύκλους συναντήσεων: Ο πρώτος ήταν με τους εκπαιδευτικούς, ο δεύτερος με την Αυτοδιοίκηση, ο τρίτος με τους παραγωγικούς φορείς της χώρας, ο τέταρτος με τους εργαζόμενους και ο πέμπτος με τους γονείς. Γιατί η εκπαίδευση δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς αλλά το σύνολο της κοινωνίας. Οι εκπαιδευτικοί είναι μια από τις σημαντικές συνιστώσες διαβούλευσης. Όταν ξεκίνησα τις συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς -γιατί βέβαια αυτοί χτυπούν στην καρδιά της εκπαίδευσης και αυτοί είναι οι πρωταγωνιστές- όσα είπα, τα έθεσαν και οι ίδιοι. Δηλαδή και οι εκπαιδευτικοί ζητούν αξιοκρατία, ζητούν διαφάνεια, ζητούν εξορθολογισμό του συστήματος, ζητούν να μην υπάρχουν επιλογές του Υπουργού ή πολιτικών παραγόντων, οι οποίοι μπαίνουν μέσα και διαλύουν το σύστημα της εκπαίδευσης.

Κ. ΜΑΚΡΗ: Κυρία Διαμαντοπούλου, εγώ παρ’ όλα αυτά διαβάζω σήμερα στις εφημερίδες ότι υπάρχουν αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς, όχι σε αυτά τα σκέλη αλλά σε ένα άλλο σκέλος, το σκέλος των προσλήψεων των εκπαιδευτικών. Τι γίνεται λοιπόν με τη λεγόμενη επετηρίδα, όπου μπορεί να περιμένεις και 10 χρόνια για να διοριστείς; Πια, αυτό το κριτήριο ισχύει ή δεν ισχύει; Και πως θα γίνονται οι προσλήψεις; Επειδή είπατε ότι όλα θα γίνονται μέσα από το ΑΣΕΠ πια.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Ωραία, να σας εξηγήσω γιατί η επετηρίδα δεν υπάρχει, έχει καταργηθεί.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Κάποιοι πάντως λένε ότι ήταν ανέξοδο και σίγουρο σύστημα. Είναι λάθος αυτό;

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Η επετηρίδα;

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Ναι. Το βλέπουμε και σε μήνυμα τώρα, προφανώς κάποιος εκπαιδευτικός μας το στέλνει.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Θα σας πω. Είχε λειτουργήσει το σύστημα της επετηρίδας την εποχή που η ζήτηση και η προσφορά ήταν πολύ ισορροπημένη.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Μάλιστα.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Από ένα σημείο και μετά είναι λογικό, αυξήθηκε εξαιρετικά ο πληθυσμός των φοιτητών και των αποφοίτων από Σχολές οι οποίοι μπορούσαν να είναι και καθηγητές γιατί δεν είναι καθηγητικές οι Σχολές όλες. Σήμερα ο αριθμός των αποφοίτων Σχολών οι οποίοι θα μπορούσαν να διεκδικήσουν θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι πάρα πολύ μεγάλος και βεβαίως τα κριτήρια πρέπει να είναι τέτοια, που να εξυπηρετούν επαναλαμβάνω πάλι, το σχολείο.

Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα προσλαμβάνονται -και νομίζω ότι αυτό πρέπει να το συμφωνήσουμε ως κοινωνία- πάνω απ’ όλα πρέπει να εξυπηρετούν τα παιδιά και την ποιότητα στην εκπαίδευση.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Βεβαίως, πολύ σωστά.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Και μετά όλα τα άλλα κριτήρια τα κοινωνικά, τα εργασιακά, όλα είναι σημαντικά. Αλλά πρώτα απ’ όλα είναι το σχολείο.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Πολύ σωστά.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Να απαντήσω λοιπόν ευθέως τώρα στην ερώτησή σας. Είπα το εξής χτες: όσοι μπαίνουν στην εκπαίδευση, θα πρέπει να έχουν περάσει πρώτα τον ΑΣΕΠ, δηλαδή όλα τα συζητούμε αφού περάσουν τη διαδικασία του ΑΣΕΠ. Το δεύτερο, είναι ότι προτείνω -και το βάζω σε διαβούλευση- να μην ανακοινώνει το Υπουργείο ας πούμε 100 θέσεις μαθηματικών σε όλη την Ελλάδα, αλλά να προσδιορίζει σχολεία ή διευθύνσεις, δηλαδή σχολείο στο Τσοτύλι Κοζάνης, σχολείο στο Καρλόβασι Σάμου. Ώστε ο εκπαιδευτικός να δηλώνει το που θα πάει και θα ξέρει ότι εκεί που θα πάει – επειδή θα είναι και από επιλογή του και από πρώτη προτίμηση- μπορεί να πάει πιο γρήγορα από κάποιον που έχει δηλώσει στην Αθήνα -γιατί έχει κάνει αυτή την επιλογή. Και θα μένει εκεί 3 χρόνια.

Εδώ θέλει συζήτηση, τι θα γίνει με τις μικρές περιοχές που πρέπει να πάει κάποιος σε 2 -3 σχολεία, τι θα γίνει με τα νησιά. Δεν μπορεί όμως να συνεχιστεί ένα σύστημα που καταλήγει στο εξής που θα σας πω τώρα: να διορίζονται σε νομό της χώρας 270 γυμναστές, χωρίς να υπάρχουν θέσεις. Έτσι! Επειδή το Υπουργείο προκηρύσσει 270 γυμναστές.

Κ. ΜΑΚΡΗ: Δεν μου λέτε κα Διαμαντοπούλου και μετά από αυτό που θα επιλέγει το νομό και θα πηγαίνει για 3 χρόνια, θα έρχεται με φυσιολογική μετάθεση εκεί που προτιμά;

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Θα υπάρχουν τα μόρια τα οποία συγκεντρώνει. Υπάρχει ένα ολόκληρο σύστημα για να προχωρήσει και στη μετάθεση. Ο στόχος μας είναι οι εκπαιδευτικοί να μένουν πολλά χρόνια στο σχολείο, για να μπορεί να δημιουργείται μια κοινότητα, η οποία χτίζει το σχολείο, χτίζει την παιδαγωγική του σχολείου, την ιδιαιτερότητα τα θετικά του σχολείου.

Έρχομαι για να ολοκληρώσω γιατί το ερώτημά σας αφορά πολλούς ανθρώπους: αφού περάσει από τον ΑΣΕΠ, αφού θα δούμε κάποιες αλλαγές ώστε να επιλέγονται τα σχολεία και να γεμίσει η Περιφέρεια με ανθρώπους που μένουν εκεί, μετά μένει μια δοκιμαστική περίοδος.

Κοιτάξτε, η τάξη, συμφωνούμε όλοι, ότι είναι κάτι άλλο από ένα γραφείο. Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ικανοί να εκπαιδεύσουν παιδιά.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Υποτίθεται ότι αυτοί οι οποίοι θέλουν να είναι καθηγητές, έχουν περάσει στο Πανεπιστήμιό τους και κάποια ειδική εκπαίδευση. Έτσι δεν είναι;

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Δεν είναι έτσι. Δεν είναι έτσι δυστυχώς κα Πυργιώτη.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Νόμιζα ότι ισχύει σε εμάς.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Όχι δεν ισχύει. Ένα από τα θέματα που ανακοίνωσα και χτες είναι ότι οι ίδιες οι Σχολές θα πρέπει να έχουν ένα παιδαγωγικό κομμάτι ώστε όσοι το επιλέγουν μετά να μπορούν να πάνε ως εκπαιδευτικοί.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Ακριβώς, νόμιζα ότι ισχύει.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Όχι δεν ισχύει.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Κρίμα.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Λέμε λοιπόν ότι μπαίνει κάποιος με το ΑΣΕΠ, επιλέγει που θα πάει αμέσως και για μια διετία γίνεται δόκιμος εκπαιδευτικός. Δηλαδή θα πρέπει να επιμορφώνεται, θα πρέπει να αξιολογείται ώστε πραγματικά να υπάρχει ένα Ο.Κ. ότι θα μείνει μέσα στην τάξη.

Κ. ΜΑΚΡΗ: Και αυτή την αξιολόγηση ποιος θα την κάνει; Γιατί αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Βεβαίως.

Κ. ΜΑΚΡΗ: Αν την κάνουν οι καθηγητές ξέρετε είναι κατά το «κόρακος, κοράκου μάτι», όλοι θα είναι μια χαρά.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Η αξιολόγηση όπως ξέρετε είναι από τις δεσμεύσεις μας. Θα ανακοινώσω πολύ σύντομα που θα πάμε στη δεύτερη φάση, την αξιολόγηση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα στα Δημοτικά, στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Και εκεί θα επιλέξουμε δύο ή τρία μοντέλα. Με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, εφόσον μας δώσουν και τις προτάσεις τους τις οποίες περιμένω, η αξιολόγηση προβλέπεται να γίνεται όπως σε όλες τις χώρες. Από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση είμαστε η μόνη χώρα που δεν έχουμε αξιολόγηση στα σχολεία. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου μπορεί να γίνεται από σώματα τα οποία μπορεί να είναι και πανεπιστημιακοί, μπορεί να είναι και παιδαγωγοί, ή να είναι και σύμβουλοι. Γίνεται με στόχους. Δεν πάει κάποιος μέσα στην τάξη και κρίνει τον εκπαιδευτικό, αυτά γίνονταν πριν από 100 χρόνια.

Και βέβαια ο στόχος όλης αυτής της διαδικασίας θα είναι να επέμβουμε στο σχολείο που έχει προβλήματα, με θετική διάθεση ώστε να γίνει καλύτερο. Αλλά για την αξιολόγηση θα έχουμε χρόνο να μιλήσουμε στο μέλλον.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Να σας ρωτήσω κάτι. Όλα αυτά θα ισχύουν πότε;

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Θα σας πω αμέσως.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Γιατί πολλοί μας στέλνουν μηνύματα τώρα που μιλάμε, και ρωτάνε «εγώ είμαι ένα χρόνο ήδη αναπληρωτής, εμένα με πιάνει;» γράφει κάποιος. Άλλοι οι οποίοι βρίσκονται στη διαδικασία, δεν έχουν δηλαδή κατοχυρώσει ακόμη τη μονιμότητα, τους πιάνει αυτούς; Ή ξεκινάτε από κάποιο άλλο σημείο και πέρα;

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Να απαντήσω γιατί πραγματικά αυτό αφορά πολύ κόσμο. Έλεγα λοιπόν ότι με το που θα γίνει ο νόμος -είπαμε σε 3 μήνες θα παρουσιάσουμε το σχέδιο νόμου για να πάει στη Βουλή- που αφορά τον εργασιακό βίο, θα περνάνε όλοι με το ΑΣΕΠ, θα γίνονται δόκιμοι και θα συνεχίζουν την πορεία τους όπως είπαμε.

Αυτοί που περνάνε με το ΑΣΕΠ βεβαίως για την τελική επιλογή, θα μετράει και η προϋπηρεσία. Δηλαδή όπως ανακοινώθηκε συνολικά και από τον κ. Ραγκούση και στην εκπαίδευση θα ισχύει αυτό: ότι ναι, περνώ τις εξετάσεις, αλλά και η προϋπηρεσία που έχω, μετράει για την τελική επιλογή.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Μάλιστα.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Δεύτερη παρατήρηση που ενδιαφέρει πάρα πολύ κόσμο. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή οι λεγόμενοι «Πίνακες των αναπληρωτών». Στους πίνακες των αναπληρωτών, θα μπαίνουν μόνο άνθρωποι που έχουν περάσει στο ΑΣΕΠ δηλαδή ακόμη κι αυτοί που επιλέγουμε για να αναπληρώσουν ώρες, ακόμη κι αυτοί που επιλέγουμε για να πάνε ωρομίσθιοι, θα είναι από τους πίνακες, αυτών που έχουν περάσει το ΑΣΕΠ. Άρα δεν θα υπάρχει επιλογή «κατά την κούτρα του Υπουργού», να το πω απλά.

Για τους εκπαιδευτικούς που είναι τώρα ήδη στους πίνακες –γιατί αυτή είναι η ερώτηση- γι’ αυτούς θα υπάρξει μεταβατική περίοδος.

Μ. ΠΥΡΓΙΩΤΗ: Μάλιστα.

Κ. ΜΑΚΡΗ: Νομίζω ότι ήταν σαφής η κα Διαμαντοπούλου.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Μπορώ να πω μια λέξη μόνο;

Κ. ΜΑΚΡΗ: Βεβαίως.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Έχει πολύ μεγάλη σημασία σε όλη αυτή τη διαδικασία, η συνεργασία και με τη ΔΟΕ και με την ΟΛΜΕ και με την ΟΙΕΛΕ, δηλαδή με τους φορείς των εκπαιδευτικών. Θέλω να σας πω ότι στις συναντήσεις που είχα μαζί τους, όλα αυτά που ανακοίνωσα είναι μέσα στο πλαίσιο των δικών τους προτάσεων .

Και για τη διαφωνία τους στο ότι τους ήρθαν ξαφνικά οι προτάσεις, θέλω να πω ότι αρχίζει από την Τετάρτη και θα κρατήσει για μια εβδομάδα διαβούλευση. Δηλαδή για τις προτάσεις αυτές ο καθένας, όχι μόνο εκπαιδευτικός αλλά και γονιός και μαθητής και πολίτης και επιχειρηματίας και η μικρή επιχείρηση και ο εργαζόμενος, θα μπορέσει να καταθέσει τις απόψεις του.

Γιατί θέλω να τονίσω ότι το «Πρώτα ο μαθητής», σημαίνει ότι όλη η κοινωνία έχει άποψη για την παιδεία και όχι μόνο εμείς, ή μόνο κάποιοι άλλοι.

Κ. ΜΑΚΡΗ: Κυρία Διαμαντοπούλου να σας ευχαριστήσουμε πολύ. Θα επαναλάβουμε τη συνομιλία μας, γιατί όλα τα θέματα της εκπαίδευσης είναι λίγο ή πολύ ανοιχτά. Καλό σας μεσημέρι.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Ευχαριστώ πολύ.

Κ. ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστούμε πολύ την Υπουργό Παιδείας.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Γεια σας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνέντευξη στο ONE CHANNEL με τον Μάνο Νιφλή

ΝΟΕ 5, 2024

Συνέντευξη στο voria.gr και τον Γιώργο Χατζηλίδη

ΟΚΤ 4, 2024

Συνέντευξη στο Βήμα και τη Μυρτώ Λοβέρδου

ΟΚΤ 4, 2024