«Όχι σε πρόσκληση για τσάι»

ΦΕΒ 8, 2009

1.Το σύστημα πρόσβασης είναι ένας κρίκος του εκπαιδευτικού συστήματος εξαιρετικά σημαντικός, διότι γύρω απ’ αυτόν δομήθηκαν πολλές από τις παθογένειες…

2. Δεν χρειάζεται αλλαγή θεσμικού πλαισίου, απλά η τήρηση του υπάρχοντος, κυρίως από την πανεπιστημιακή κοινότητα και με πολιτική κάλυψη…

3. Ο έχων την ευθύνη του εγχειρήματος του διαλόγου οφείλει να δημιουργήσει κατά το δυνατόν τις συνθήκες επιτυχίας…

4. Μη βιάζεστε! Την ευθύνη της διακυβέρνησης την έχει κάθε φορά η εκλεγμένη κυβέρνηση…

"Εμείς, σε κάθε περίπτωση, με τον οργανωμένο διάλογο που διεξάγουμε σε όλη τη χώρα με όλους τους φορείς και στο Διαδίκτυο, επιμένουμε σταθερά με πρόταση και άποψη στο στόχο της εθνικής συνεννόησης στην Παιδεία, σήμερα ως αντιπολίτευση και αύριο ως κυβέρνηση."

 

Η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου απαντά  στις ερωτήσεις του ΕΤ.Κ

Τα 4 ερωτήματα:

1. Συμφωνείτε ότι πρέπει να καταργηθούν οι Πανελλαδικές και να οδηγηθούμε σε ένα πιο χαλαρό σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ;

2. Υπάρχει ρεαλιστικός τρόπος να διασφαλιστεί η εφαρμογή του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για το άσυλο ή πρέπει στο τραπέζι του διαλόγου να ανοίξει η συζήτηση για την αλλαγή του;

3. Οι απουσίες των κομμάτων της Αριστεράς και των ομοσπονδιών καθηγητών και πανεπιστημιακών δεν απειλούν με ακύρωση το εγχείρημα του διαλόγου για την παιδεία;

4. Η συνεργασία ΝΔ- ΠΑΣΟΚ στην Πολιτική επιτροπή για την Παιδεία μπορεί να θεωρηθεί πρόβά δικομματικών συναινέσεων για την αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων που απασχολούν την κοινωνία; Ποιοι άλλοι τομείς θα μπορούσαν να τύχουν ανάλογης αντιμετώπισης;

«Όχι σε πρόσκληση για τσάι»

«Ο έχων την ευθύνη του εγχειρήματος του διαλόγου οφείλει να δημιουργήσει κατά το δυνατόν τις συνθήκες επιτυχίας», δηλώνει η κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία.

1.Το σύστημα πρόσβασης είναι ένας κρίκος του εκπαιδευτικού συστήματος εξαιρετικά σημαντικός, διότι γύρω απ’ αυτόν δομήθηκαν πολλές από τις παθογένειες.

Το ΠΑΣΟΚ, λαμβάνοντας υπόψη τη σημερινή κατάσταση και τα συσσωρευμένα προβλήματα, τις εξελίξεις και τις μεγάλες αλλαγές στα εκπαιδευτικά συστήματα σε παγκόσμιο επίπεδο και, πάνω απ’ όλα, τις ανάγκες του έθνους και της χώρας, προτείνει ένα συνολικό πρόγραμμα αλλαγών από το νηπιαγωγείο έως το πανεπιστήμιο. Ένα πρόγραμμα που απαντά στα μεγάλα αιτούμενα της Παιδείας, που είναι: δημόσια, δωρεάν, υψηλής ποιότητας και για όλους. Όπως έχουμε διατυπώσει εδώ και δύο χρόνια θα πρέπει να καταργηθεί ο θεσμός των Πανελλαδικών Εξετάσεων με βασική προϋπόθεση την αναμόρφωση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στις τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου, που θα οδηγεί σ’ ένα ισχυρό απολυτήριο, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Οι σχολές θα θέτουν τα μαθήματα που τους ενδιαφέρουν, το συντελεστή βαρύτητας και η πρόσβαση θα γίνεται με βάση τους βαθμούς του εθνικού απολυτηρίου. Δηλαδή, ίσες δυνατότητες και ίδιες ευκαιρίες σε όλους, κάτι που δεν συμβαίνει σήμερα.

2. Δεν χρειάζεται αλλαγή θεσμικού πλαισίου, απλά η τήρηση του υπάρχοντος, κυρίως από την πανεπιστημιακή κοινότητα και με πολιτική κάλυψη. Εκτιμώ ότι η πρόσφατη κινητοποίηση των πανεπιστημιακών, καθηγητών και φοιτητών και η καθαρή χωρίς υπεκφυγές υποστήριξή τους από πολιτικές δυνάμεις είχαν ήδη αποτελέσματα.

3. Ο έχων την ευθύνη του εγχειρήματος του διαλόγου οφείλει να δημιουργήσει κατά το δυνατόν τις συνθήκες επιτυχίας. Αυτό προϋποθέτει σεβασμό του θεσμικού πλαισίου και πρόταση. Να υπογραμμίσω ότι και τα δύο μέχρι στιγμής δεν συμβαίνουν, ενώ η άρνηση κομμάτων και ορισμένων ομοσπονδιών δημιουργεί σαφώς προβλήματα.

Ο καθένας μας, λοιπόν, είτε προεδρεύει είτε συμμετέχει είτε απέχει, αναλαμβάνει την ευθύνη απέναντι στην κοινωνία.

4. Μη βιάζεστε! Την ευθύνη της διακυβέρνησης την έχει κάθε φορά η εκλεγμένη κυβέρνηση. Δεν υπάρχει, λοιπόν, συνεργασία, ιδιαίτερα με μια κυβέρνηση η οποία έχει να επιδείξει μόνο αρνητικό έργο στο χώρο της εκπαίδευσης, με πρωτοφανή για τα μεταπολιτευτικά χρονικά μείωση των δαπανών. Η πολιτική όμως είναι, πρώτα απ’ όλα, θέμα αρχών. Οι τακτικισμοί και οι συγκυριακοί χειρισμοί είναι κατανοητοί, αλλά έπονται. Γι’ αυτό και το ΠΑΣΟΚ εδώ και 20 χρόνια επιμένει με συνέπεια στην ανάγκη κοινωνικών και πολιτικών συναινέσεων στο χώρο της Παιδείας, που θα έχουν διαχρονική ισχύ και θα δεσμεύουν κυβερνήσεις σ’ έναν κοινό εθνικό στόχο. Είναι αυτό που συνέβη στις χώρες εκείνες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης που σήμερα επιβραβεύονται για τις επιλογές τους. Καταθέτουμε, λοιπόν, όπως είπα και πριν, μια συγκροτημένη πρόταση και το ίδιο περιμένουμε από την κυβέρνηση. Να αναλάβει την ευθύνη της πολιτικής άποψης και να εγκαταλείψει τις ευκολίες της λευκής χάρτας. Είναι εκ τούτου σαφές ότι η λογική της «πρόσκλησης σε τσάι με κάμερες και βιολιά» για κατανάλωση πολιτικού χρόνου δεν πρόκειται να βρει συμπαραστάτες.

Εμείς, σε κάθε περίπτωση, με τον οργανωμένο διάλογο που διεξάγουμε σε όλη τη χώρα με όλους τους φορείς και στο Διαδίκτυο, επιμένουμε σταθερά με πρόταση και άποψη στο στόχο της εθνικής συνεννόησης στην Παιδεία, σήμερα ως αντιπολίτευση και αύριο ως κυβέρνηση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μια χώρα δεν μπορεί να είναι εταιρία

ΑΥΓ 31, 2012

Ομιλία στο Οικονομικό Συμπόσιο «Alpbach» στη Βιέννη

ΑΥΓ 30, 2012

Δήλωση μετά τη συνέντευξη του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για τη μεταρρύθμιση για την Ανώτατη Εκπαίδευση

ΙΟΥΛ 31, 2012