Συνέντευξη στα Νέα: «Λεφτά υπήρχαν, αλλά χάθηκαν»

Συνέντευξη στα Νέα: «Λεφτά υπήρχαν, αλλά χάθηκαν»

Τη διαβεβαίωση πως θα αποδοθούν ευθύνες για λεφτά που υπήρξαν και χάθηκαν δίνει η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου με συνέντευξή της στα «ΝΕΑ». Τη διαβεβαίωση πως θα αποδοθούν ευθύνες για λεφτά που υπήρξαν και χάθηκαν δίνει η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου με συνέντευξή της στα «ΝΕΑ». Στην ερώτηση εάν η κυβέρνηση έχει μετανιώσει για το προεκλογικό της σύνθημα «λεφτά υπάρχουν» απαντά πως οι συνθήκες απαιτούν την ανάγκη αυτογνωσίας και αυτοκριτικής για πολίτες και πολιτικούς. Επισημαίνει ότι κανείς δεν φανταζόταν προεκλογικά ότι η χώρα θα βρισκόταν στα όρια της χρεοκοπίας και διαπιστώνει ότι το επόμενο άμεσο βήμα είναι η προσέλκυση επενδύσεων και η παραγωγή πλούτου.

Το Υπουργικό Συμβούλιο χθες συναίνεσε στη λήψη πρόσθετων επώδυνων μέτρων. Θα είναι τα τελευταία; Γιατί μέχρι τώρα, η κυβέρνηση έλεγε ότι δεν χρειάζονται άλλα για το 2010.

Υπάρχει κρίση μέσα στην κρίση! Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη ιστορικά οικονομική κρίση της χώρας μέσα σε μια πρωτόγνωρη κρίση της Ευρωπαϊκής Ένωσης- με θεσμικά και οικονομικά χαρακτηριστικά. Η δυναμική συνάθροιση όλων των αρνητικών δεδομένων- κερδοσκοπία, αγορές, αμφισημία ευρωπαϊκής βούλησης, επιμέρους εθνικές κρίσεις- και ο συνδυασμός χρέους, ελλείμματος και ελλείμματος ανταγωνιστικότητας στην Ελλάδα, άλλαζαν δραματικά τα δεδομένα μέρα με τη μέρα. Θεωρώ ότι η ευρωπαϊκή συμφωνία, η ενεργοποίηση του μηχανισμού και το τεράστιο ποσό στήριξης της Ελλάδας δημιουργούν ένα πεδίο σταθερότητας, το οποίο είναι προϋπόθεση για την ανάδειξη και προώθηση όλων των άλλων μέτρων και πολιτικών, που δεν μπορεί παρά να είναι αναπτυξιακού χαρακτήρα. Ο ελληνικός λαός σάς ψήφισε για μια εναλλακτική πολιτική σε σχέση με εκείνη των προκατόχων σας. Τώρα μιλάτε για μονόδρομο. Γιατί να σας εμπιστευθούν εφεξής; Ποιος να φανταζόταν προεκλογικά ότι μπορούσαμε να βρεθούμε μπροστά στην απειλή χρεοκοπίας; Σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο έγινε ό,τι ήταν δυνατό και η χρεοκοπία αποφεύχθηκε, ενώ ταυτόχρονα μια σειρά σημαντικών μεταρρυθμίσεων έχουν ήδη δρομολογηθεί και σύντομα θα θεσμοθετηθούν. Όμως γνωρίζουμε καλά ότι σε συνθήκες δραματικής έλλειψης πόρων, το επόμενο άμεσο βήμα είναι η προσέλκυση επενδύσεων και η παραγωγή πλούτου. Η ενεργοποίηση αλλά και η δημιουργία συγκριτικών πλεονεκτημάτων στην ενέργεια, στον τουρισμό, στην πληροφορική για μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις, απαιτεί ανατροπή όλων των δεδομένων διαδικασιών και λειτουργιών που ξέραμε μέχρι σήμερα. Και αυτό η κυβέρνηση το ξέρει καλά. Η νέα εμπιστοσύνη και η νέα αυτοπεποίθηση χτίζεται κάθε μέρα μέσα και έξω από τη χώρα, και αυτό είναι ευθύνη συνολικά του πολιτικού συστήματος, των θεσμών και των ΜΜΕ. Μετανιώσατε για το προεκλογικό σας σύνθημα ότι «λεφτά υπάρχουν»; Οι συνθήκες κάνουν επιτακτική την ανάγκη της αυτογνωσίας, της αυτοκριτικής και της ευθύνης, για όλους μας, πολιτικούς και πολίτες. Πιστεύω ότι κάθε πράξη μας και κάθε λόγος μας αφορούν τη χώρα συνολικά και όχι επιμέρους ομάδες. Η μακράς διάρκειας εποχή που όλοι πίεζαν και όλοι λειτουργούσαν στη λογική ατομικών στόχων έχει τελειώσει. Οι ευθύνες για λεφτά, που βεβαίως υπήρξαν, και βεβαίως χάθηκαν θα αποδοθούν αλλά τώρα προέχει η πατρίδα.

ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΡΩΤΟΥΝΚώστας ΠαυλίδηςΗ πρόσληψη αναπληρωτών την περίοδο 2010-2011 θα γίνει από τους ισχύοντες πίνακες ή κατ΄ αναλογία 60-40 όπως και οι διορισμοί των μονίμων; Στη μεταβατική αυτή περίοδο και μέχρι τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, οι προσλήψεις θα γίνουν με την ίδια διαδικασία. Σημειώνω ότι από 1/7/2010 παύουν να τροφοδοτούνται οι διάφοροι ειδικοί πίνακες που ισχύουν σήμερα, αλλά θέλω να επαναλάβω ότι τίποτα δεν πάει χαμένο. Γνώση και εμπειρία θα προσμετρούνται σύμφωνα με τα κριτήρια του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου για την κατάταξη στον ενιαίο πίνακα, που θα αποτελεί τη βάση επιλογής. Χριστίνα ΓενεραλήΓιατί καταργείτε τις αποσπάσεις τρίτεκνων εκπαιδευτικών; Πού είναι η κοινωνική πολιτική ενός σοσιαλιστικού κόμματος; Βασικό κριτήριο είναι η παρουσία του εκπαιδευτικού σε κάθε τάξη και η σχέση του με το σχολείο. Είναι κάτι που αφορά το σύνολο της κοινωνίας. Ηδη οργανώνεται το νέο πληροφορικό σύστημα, στο οποίο προβλέπεται και η κάρτα «κάθε σχολείου». Ετσι θα έχουμε πλήρη εικόνα όλων των κενών και των αναγκών κάθε σχολείου, με τρόπο διαφανή και άμεσα προσβάσιμο. Οταν υπάρχουν αυτές οι προϋποθέσεις φυσικά και έχουν προτεραιότητα οι οικογενειακοί λόγοι. Σημειώστε ότι τα κοινωνικά κριτήρια που προστίθενται στη βαθμολογία του ΑΣΕΠ αφορούν και τους πολύτεκνους και τρίτεκνους. Ανδρέας ΜαγκούτηςΤα μαθήματα για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης θα είναι δωρεάν; Πώς θα τα παρακολουθήσουν όσοι εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα; Το πιστοποιητικό θα εξασφαλίζεται από (1) ειδικό πρόγραμμα σπουδών εξαμηνιαίας τουλάχιστον διάρκειας που θα παρέχεται από τμήμα ΑΕΙ, (2) μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στις επιστήμες αγωγής, (3) πτυχίο παιδαγωγικών τμημάτων ΑΕΙ, (4) παιδαγωγικό πτυχίο ΠΑΤΕΣ ή ΑΣΠΑΙΤΕ. Στόχος είναι να διευκολυνθούν και να έχουν ίσες ευκαιρίες όλοι όσοι προσβλέπουν να υπηρετήσουν στην Εκπαίδευση. Αριστείδης ΔιαμαντήςΤι σημαίνει για τον εκπαιδευτικό η αξιολόγηση; Θα επιστρέψει ο επιθεωρητής; Ο επιθεωρητισμός πέθανε. Αλλά η αξιολόγηση παραμένει το κατ΄ εξοχήν εργαλείο που καθημερινά χρησιμοποιεί κάθε εκπαιδευτικός στη λειτουργία του. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αποτελεί αναγκαιότητα ώστε να υπάρχει συνεχής βελτίωση και αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν. Με απλά λόγια, κάθε σχολείο θα πρέπει να έχει τον προγραμματισμό του, τους στόχους του και την οργανωμένη λογοδοσία του στη σχολική κοινότητα. Αννίτα ΦασφαλήΜέσα στην οικονομική κρίση πού θα βρείτε τα λεφτά για το νέο σχολείο που ανακοινώσατε; Εχω πλήρη επίγνωση των τεράστιων οικονομικών προβλημάτων, τόσο των σχολικών μονάδων, όσο και των εκπαιδευτικών. Παράλληλα όμως υπάρχει ανάγκη για επένδυση στο νέο σχολείο και θα γίνει. Ηδη έχει ανακοινωθεί η αναμόρφωση των 575 εκατ. ευρώ του ΕΣΠΑ σε αυτήν την κατεύθυνση. Η οργανωμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η ξένη γλώσσα και η πληροφορική, τα νέα προγράμματα σπουδών, η καινοτομία και πάνω απ΄ όλα η αίσθηση ευθύνης και ο ιστορικά δικαιωμένος ρόλος του εκπαιδευτικού μπορούν και μέσα στην κρίση να αλλάξουν τα δεδομένα. Τα χρόνια της κρίσης να είναι τα χρόνια επένδυσης στη γνώση. Μια επανάσταση του αυτονόητου με πρωταγωνιστή τον «εκπαιδευτικό της τάξης» είναι αυτό που θέλουμε όλοι. Μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, η κοινωνία. Ιουλία Γιάνναρη, Ελένη Αντωνίου, Χριστίνα Χαραλαμπάκη, Κατερίνα Περδικάκη,Βασίλης Βουτσελάς, Κωνσταντίνος ΚαρατσομπάνηςΓιατί το υπουργείο δεν εκπληρώνει την υποχρέωση της Πολιτείας για πρόσληψη όλων των διοριστέων του τελευταίου διαγωνισμού όπως προβλέπει η προκήρυξη, αλλά στη θέση τους προτίθεται να προσλάβει ειδικές κατηγορίες; Η πρόσληψη διοριστέων του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ θα γίνει μέσα στη χρονική παράταση που δόθηκε μέχρι το 2012 για όλα τα υπουργεία. Στο εξής o νέος νόμος ορίζει ως μοναδικό σύστημα πρόσληψης τον ενιαίο πίνακα του ΑΣΕΠ χωρίς ειδικές κατηγορίες και εξαιρέσεις. Το περιεχόμενο των εξετάσεων αναμορφώνεται σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ- γιατί σήμερα έχει πολλά προβλήματα- ενώ καθιερώνεται ότι ο νέος επιστήμονας που θέλει να γίνει εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχει πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης και την πρώτη διετία ως δόκιμος θα έχει την υποστήριξη του «μέντορα» και θα συνεχίσει να επιμορφώνεται. Για την κατάταξη στον πίνακα (ΠΕΕΠΔΕ), εκτός από τον βαθμό του ΑΣΕΠ, προσμετρούνται τα ακαδημαϊκά προσόντα, η προϋπηρεσία και κοινωνικά κριτήρια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κοινή συνεδρίαση Επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων και Έρευνας και Τεχνολογίας

ΜΑΙ 25, 2011

Συνάντηση με τον Πρόεδρο του Εθνικού Ιδρύματος Φυσικής Επιστήμης της Κίνας

ΜΑΙ 23, 2011

Πολιτική ομιλία σε εκδήλωση της Ν.Ε. Λαμίας

ΜΑΙ 20, 2011