Στην εκπομπή 08:00-11:00 με τους Γ.Κύρτσο και Γ.Σταματόπουλο.
Οικονομία
Υπάρχουν δύο γραμμές στην Κυβέρνηση;
Οι υπουργοί είναι πρόσωπα πολιτικά, με αντιλήψεις και ενεργή συμμετοχή στο σύνολο των προβλημάτων, πόσο μάλλον στην οικονομία. Δεν έχει ο καθένας τον τομέα του και κάθεται στη γωνιά του. Έτσι προσλαμβάνω το ρόλο μου ως υπουργό και γι’ αυτό ο θεσμός που έχει οργανώσει ο πρωθυπουργός με τα άτυπα υπουργικά συμβούλια εξυπηρετούν την αναγκαιότητα του οι υπουργοί να καταθέτουν τις απόψεις τους. Είμαστε σε μία στιγμή που οφείλουμε χωρίς καμία αμφιβολία να κάνουμε αυτά που πρέπει και πρέπει το Γενάρη να υπάρχει πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης.
Αυτό το πρόγραμμα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε αποδεκτό, έχει πολύ μεγάλη σημασία το πώς θα καταθέσουμε αυτό το πρόγραμμα. Θα πρέπει να προχωρήσουμε γρήγορα με το φορολογικό νομοσχέδιο και την τελική του μορφοποίηση. Δεν έχουμε περιθώρια να αποτύχουμε, δεν έχουμε περιθώριο να πούμε δεν γίνεται. Ό,τι είπαμε πρέπει να γίνει και θα γίνει. Δεν πάει άλλο, έφτασε η στιγμή της κρίσης.
ΟΛΠ
Την εθελούσια στον ΟΛΠ πώς τη βλέπετε, κυρία Διαμαντοπούλου;
Τη βλέπω εξωφρενική. Εξωφρενική! Δηλαδή είναι μέσα στα πεπραγμένα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και στην Ολυμπιακή και στον ΟΛΠ, όπου πραγματικά όχι μόνο δεν υπάρχει κανένα όφελος από την επιλογή που έχουν κάνει αλλά έχουν βάλει μέσα και τον δημόσιο τομέα. Και βεβαίως η κυβέρνηση βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση στο πώς να αντιμετωπιστεί, δεν μπορείς να πεις ότι από τη μια δέχομαι τη συνέχεια της σύμβασης, από την άλλη να πεις δε δέχομαι αυτά που αποφασίστηκαν για τους εργαζομένους. Αλλά με συγχωρείτε, ανακαλύπτεται με πλέον σαφή τρόπο πως δεν υπήρχε αίσθηση του δημοσίου συμφέροντος στη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας .
Επιδόματα
Δε χωράει αμφιβολία ότι υπάρχει θέμα στις αμοιβές των εκπαιδευτικών και θεωρώ ότι ένα ζήτημα πραγματικά που τίθεται στο τραπέζι δεν είναι η αύξηση των αποδοχών, είναι η δικαιοσύνη στο χώρο του δημόσιου τομέα. Το ότι ο δάσκαλος στο σχολείο παίρνει λιγότερα από τον βοηθητικό υπάλληλο του υπουργείου Οικονομικών είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό, θεμελιώδες πολιτικό πρόβλημα το οποίο η κυβέρνηση καλείται να αντιμετωπίσει και μάλιστα επειγόντως. Ο τρόπος που έχει διαμορφωθεί η μισθολογική πολιτική είναι εξαιρετικά προβληματικός, δεν υπάρχει λογική στον δημόσιο τομέα, δεν υπάρχει δικαιοσύνη.
Αποσπάσεις – μοριοδότηση
Να σας πω ένα παράδειγμα, του νομού της Σάμου, που το 52% των διορισμένων εκπαιδευτικών στη Σάμο δεν είναι στις αίθουσές τους. Δηλαδή είναι ή αποσπασμένοι σε κέντρο ή στις περιοχές της Σάμου, είναι σε εκπαιδευτικές άδειες, είναι σε κάθε είδους αναρρωτικές άδειες, είναι σε γονικές άδειες, είναι διατεθειμένοι σε διαφόρων ειδών δραστηριότητες. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μίας παρανοϊκής κατάστασης που επικρατεί με μια θεσμοθέτηση νόμων τον έναν πάνω στον άλλον επί χρόνια στο χώρο του διορισμού των εκπαιδευτικών. Του διορισμού, των μεταθέσεων, των αποσπάσεων, της εξέλιξής τους. Αυτή τη στιγμή είναι σε διαβούλευση ένα θεσμικό πλαίσιο, το κατέθεσα ήδη και τώρα συζητάμε, στους 3 μήνες θα είναι έτοιμο, που θα αλλάξει όλο αυτό το σύστημα. Πρέπει λοιπόν να βάλουμε μία τάξη στο πώς διορίζονται και είναι στο ΑΣΕΠ και θα προσμετράται όλη η προϋπηρεσία, όπου και αν την έχουν κάνει. Είναι λοιπόν η εξέταση η αντικειμενική, που δε θα εξαιρείται κανένας. Το δεύτερο θέμα είναι το θέμα των μεταθέσεων. Αρκεί να σας πω ότι υπάρχουν 18 νόμοι που συνυπάρχουν, 18 νόμοι που συνυπάρχουν και καθορίζουν το καθεστώς μετάθεσης των εκπαιδευτικών. Υπάρχουν κάποια αντικειμενικά κριτήρια και μετά αρχίζουν οι εξαιρέσεις. Εξαιρέσεις επί των εξαιρέσεων, επί των εξαιρέσεων. Το τρίτο είναι οι αποσπάσεις. Οι αποσπάσεις αυτή τη στιγμή είναι γύρω στις 18 χιλιάδες. Γίνονται χωρίς κριτήρια και πολλές φορές είναι εξωφρενικές. Διορίζεται κάποιος σε μία περιοχή στην οποία παίρνει μόρια επειδή είναι δυσπρόσιτη, αποσπάται στην κεντρική υπηρεσία ή αλλού και συνεχίζει να παίρνει τα μόρια της δυσπρόσιτης περιοχής. Αυτά όλα είναι νομοθετημένα.