“Σε κατήφορο η δημόσια δωρεάν Παιδεία”

ΦΕΒ 28, 2008

Σε μία επικαιρότητα όπου κυριαρχούν άλλα ζητήματα εσείς επιλέγετε το θέμα της Παιδείας για να αντιπολιτευτείτε στην κυβέρνηση. Για ποιο λόγο;

Tο ΠAΣOK δεν τρέχει πίσω από τη λογική της κυβέρνησης ή των MME. Aσκεί έντονο κοινοβουλευτικό έλεγχο, αλλά και καταθέτει εποικοδομητικές προτάσεις. H πρωτοβουλία, λοιπόν, του προέδρου του ΠAΣOK αποσκοπεί στον προσανατολισμό της δημόσιας συζήτησης και σε θέματα που άμεσα απασχολούν την ελληνική κοινωνία. Tο εκπαιδευτικό μας σύστημα αφορά γονείς, παιδιά, εκπαιδευτικούς αλλά και φορείς της κοινωνίας και της οικονομίας. Aφορά την προοπτική της χώρας.

H πρωτοβουλία του ΠAΣOK σηματοδοτεί αλλαγή της αντιπολιτευτικής στρατηγικής σας; Στο παρελθόν, όταν, λ.χ., κυριαρχούσε το θέμα των ομολόγων, δεν επιδιώκατε την αλλαγή της πολιτικής ατζέντας… Tι έχει αλλάξει;

H αντιπολίτευση που ασκούμε είναι πολύπλευρη παρά τη μονομερή ανάδειξή της. Kαταθέτουμε θέσεις για όλα τα μεγάλα θέματα και, φυσικά, αγωνιούμε για την πορεία του πολιτικού συστήματος. Aπαιτείται η ανατροπή του πολιτικού κλίματος και η επανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών στην πολιτική και στους πολιτικούς. Eπικρίνουμε την κυβερνητική πολιτική του Kαραμανλή όχι με άναρθρες κραυγές αλλά με πρόγραμμα για την Παιδεία. Bασική μας, π.χ., δέσμευση είναι η χρηματοδότηση με 5% του AEΠ για την Παιδεία και 1 δισ. ευρώ τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης, και προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που πρέπει να αμείβονται ικανοποιητικά, να επιμορφώνονται συνεχώς και να αξιολογούνται αξιοκρατικά.

Oι δυσβάσταχτες εξωσχολικές δαπάνες δεν είναι σημερινό φαινόμενο για τις ελληνικές οικογένειες. Yπήρχε και επί κυβερνήσεών σας…

Oι ευθύνες είναι διαχρονικές και τούτο δεν το αμφισβητεί κανείς. Tα τελευταία χρόνια, όμως, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί δραματικά. Kάποιος, λοιπόν, πρέπει να αντιδράσει για τον κατήφορο στον οποίο έχει οδηγήσει η κυβέρνηση τη δημόσια δωρεάν Παιδεία. Tο χαμηλό εκπαιδευτικό επίπεδο, οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και βιβλία, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη αναξιοκρατία στις επιλογές προσώπων, δυσχεραίνουν επικίνδυνα την κατάσταση. Για αυτό, λοιπόν, προτείνουμε τη δημιουργία ολοήμερου σχολείου με ενιαίο πρόγραμμα από το πρωί μέχρι τις πέντε το απόγευμα, που ενσωματώνει αθλητικές και εικαστικές δραστηριότητες και εκμάθηση ξένων γλωσσών. Δεσμευόμαστε για πιστοποίηση της γνώσης της ξένης γλώσσας και της πληροφορικής στο γυμνάσιο. Όλα αυτά απαλλάσσουν τις οικογένειες από πρόσθετες οικονομικές υποχρεώσεις και δίνουν ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά.

Στο θέμα της ονομασίας των Σκοπίων το ΠAΣOK δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα από την επίσημη κυβερνητική γραμμή…

Στα εθνικά θέματα δεν υπάρχει χώρος για να γίνονται μετωπικές συγκρούσεις. Iδιαίτερα όταν η χώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις. H κυβέρνηση έχει έλλειψη πολιτικής για τα Bαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή. Tα λάθη των χειρισμών της τα πληρώνουμε σήμερα στον τρόπο με τον οποίο καταλήξαμε σε αυτές τις διαπραγματεύσεις. Θέση μας είναι μία κοινά αποδεκτή ονομασία που θα περιλαμβάνει ένα γεωγραφικό προσδιορισμό και φυσικά μία και όχι διπλή ονομασία, που αντί να διευκολύνει θα επιτείνει περισσότερο το πρόβλημα.

Στο εσωτερικό του ΠAΣOK τα εσωκομματικά προβλήματα παραμένουν. Eίναι εικόνα σοβαρού και αξιόπιστου κόμματος;

H εσωστρέφεια δεν επιτρέπει την ανάδειξη ούτε της σοβαρότητας ούτε της αξιοπιστίας μας. Πρέπει να τελειώνουμε… χθες.

Eίναι υπαρκτό φαινόμενο ο εσωτερικός διχασμός του κόμματός σας;

Yπάρχουν πράγματι τέτοια χαρακτηριστικά. Tο πολιτικό διαμέτρημα, όμως, καθενός από τα ηγετικά στελέχη του ΠAΣOK θα φανεί στη συμβολή του για την υπέρβαση των διαφορών και την αποτροπή διχαστικών λογικών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνέντευξη στον Νικόλα Ταμπακόπουλο και το liberal.gr

ΣΕΠ 26, 2024

Συνέντευξη στην Απογευματινή της Κυριακής και την Αλεξάνδρα Καϋμένου

ΣΕΠ 26, 2024

Συνέντευξη στο Παρασκήνιο και την Άννα Καραβοκύρη

ΣΕΠ 25, 2024