Σήμερα παρακολουθήσαμε μία ακόμα επικοινωνιακή προσπάθεια ωραιοποίησης του έργου του υπουργού Παιδείας .
Τα ωραιοποιημένα ψέματα όμως, έχουν και αδιάψευστες αλήθειες!
Τί μας είπε ο υπουργός;
«Φέτος για πρώτη φορά τα βιβλία περιμένουν τους μαθητές». Η αλήθεια είναι ότι, η κυβέρνηση δεν κατάφερε το ακατόρθωτο. Τα παιδιά το 2003 παρέλαβαν τα βιβλία την ημέρα του Αγιασμού. Από το 2004 μέχρι σήμερα τα βιβλία παραδίδονταν με μεγάλη καθυστέρηση. Φέτος, λοιπόν, το Υπουργείο κατάφερε να γυρίσει στο 2003. Θα πανηγυρίζαμε, εάν στο «έξυπνο σχολείο» που εξαγγέλλει η κυβέρνηση, τους μαθητές περίμεναν υπολογιστές και όχι το αυτονόητο.
Ο υπουργός μας είπε ότι: «φέτος το λειτουργικό προσωπικό είναι στη θέση του έγκαιρα». Η αλήθεια δεν είναι αυτή. Όπως και στα βιβλία έτσι και στο διδακτικό προσωπικό, το 2003 είχαμε επιτύχει αυτό για το οποίο επιχαίρει σήμερα αναίτια ο υπουργός. Η αλήθεια είναι ότι σήμερα, λίγο πριν από την έναρξη, υπάρχουν 6.000 κενές θέσεις στα σχολεία.
«Φέτος η πρόσθετη διδακτική υποστήριξη ξεκινά έγκαιρα» μας είπε ο υπουργός. Η αλήθεια και πάλι τον διαψεύδει. Η πρόσκληση υποβολής για την πρόσθετη διδακτική στήριξη έγινε στις 21 Αυγούστου και μέχρι σήμερα κανείς δε γνωρίζει που, πόσα και ποια τμήματα θα δημιουργηθούν. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, που δεν χωρά ωραιοποίηση, είναι η οικονομική αιμορραγία της Ελληνικής οικογένειας στα φροντιστήρια.
Ακούσαμε ότι «φέτος για πρώτη φορά λειτουργεί το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο». Η πραγματικότητα και εδώ είναι διαφορετική. 60.000 παιδιά προσχολικής ηλικίας 3 μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς ψάχνουν στα τυφλά το θρανίο τους. Παρόλες τις φιλότιμες δε προσπάθειες του να μας πείσει, με ασύλληπτους αριθμούς νέων εγκαταστάσεων, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, η αλήθεια είναι ότι από τα 833 Νηπιαγωγεία που διατείνεται ότι δημιουργούνται, τα 82 μόνο είναι σε στάδιο κατασκευής. Τα υπόλοιπα είναι, απλά, στις καλένδες.
Η κριτική μας είναι πάντα εποικοδομητική. Στο μείζον θέμα της Παιδείας δε χωρούν μικροκομματικές αντιπαραθέσεις. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι, από όλα τα ψέματα που ακούσαμε υπάρχει και ένα σημείο που πράγματι η κυβέρνηση έκανε το αυτονόητο. Η εισαγωγική επιμόρφωση έγινε στην ώρα της.
Συμφωνούμε ότι «όλα είναι θέμα Παιδείας», αρκεί αυτή να μην παρασύρεται από αστήρικτες και μικροπολιτικές ωραιοποιήσεις, αλλά να αναβαθμίζεται συνεχώς και ουσιαστικά.