Στο υπουργείο με τη νέα δομή αρμοδιοτήτων, η ΓΣΕΕ είναι ένας βασικός πυλώνας διαλόγου και συνεργασίας. Σήμερα στην πρώτη μας συνάντηση συζητήσαμε δυο κυρίως ζητήματα: Το πρώτο αφορά τα ζητήματα ανισότητας στο χώρο της εκπαίδευσης.Στόχος μας είναι να σταματήσουν τα σχολεία πολλών ταχυτήτων στη χώρα και να έχουν όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες και ίσες δυνατότητες. Μιλήσαμε για τη ζώνη εκπαιδευτικής προτεραιότητας, που είναι ένα μεγάλο πρόγραμμα και μια μεγάλη δέσμευση και αφορά τις θετικές δράσεις, την επιπλέον χρηματοδότηση, τα ειδικά προγράμματα σε περιοχές που υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στην εκπαίδευση, όπως π.χ. είναι η Θράκη, η Πέλλα, η Ηλεία αλλά και οι υποβαθμισμένες γειτονιές των μεγάλων αστικών κέντρων όπως η Αθήνα.
Το δεύτερο σημαντικό θέμα είναι η ανάγκη ενός Ενιαίου Συστήματος για τη Δια Βίου Μάθηση και την επαγγελματική κατάρτιση, με στόχο τη σύνδεση με την απασχόληση.
Συμφωνούμε και είναι μια από τις πρώτες προτεραιότητες η ανάγκη διασφάλισης της ποιότητας σε κάθε επίπεδο της εκπαίδευσης, είτε είναι επαγγελματική εκπαίδευση είτε είναι βασική εκπαίδευση.
Συμφωνούμε για την ανάγκη οργανωμένης πιστοποίησης και στο θέμα των φορέων αλλά και των επαγγελματικών δικαιωμάτων, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα της χώρας. Αυτό σημαίνει γρήγορες αποφάσεις και σε θεσμικό πλαίσιο και σε συγχώνευση φορέων αλλά και στη λειτουργία ενός επιτελικού οργάνου, όπου η ΓΣΕΕ πρέπει και θα παίζει έναν σημαντικό ρόλο.
Δηλώσεις Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου μετά τη συνάντηση με το προεδρείο της ΓΣΕΕ.
Στο υπουργείο με τη νέα δομή αρμοδιοτήτων, η ΓΣΕΕ είναι ένας βασικός πυλώνας διαλόγου και συνεργασίας.
Σήμερα στην πρώτη μας συνάντηση συζητήσαμε δυο κυρίως ζητήματα:
Το πρώτο αφορά τα ζητήματα ανισότητας στο χώρο της εκπαίδευσης.
Στόχος μας είναι να σταματήσουν τα σχολεία πολλών ταχυτήτων στη χώρα και να έχουν όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες και ίσες δυνατότητες. Μιλήσαμε για τη ζώνη εκπαιδευτικής προτεραιότητας, που είναι ένα μεγάλο πρόγραμμα και μια μεγάλη δέσμευση και αφορά τις θετικές δράσεις, την επιπλέον χρηματοδότηση, τα ειδικά προγράμματα σε περιοχές που υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στην εκπαίδευση, όπως π.χ. είναι η Θράκη, η Πέλλα, η Ηλεία αλλά και οι υποβαθμισμένες γειτονιές των μεγάλων αστικών κέντρων όπως η Αθήνα.
Το δεύτερο σημαντικό θέμα είναι η ανάγκη ενός Ενιαίου Συστήματος για τη Δια Βίου Μάθηση και την επαγγελματική κατάρτιση, με στόχο τη σύνδεση με την απασχόληση.
Συμφωνούμε και είναι μια από τις πρώτες προτεραιότητες η ανάγκη διασφάλισης της ποιότητας σε κάθε επίπεδο της εκπαίδευσης, είτε είναι επαγγελματική εκπαίδευση είτε είναι βασική εκπαίδευση.
Συμφωνούμε για την ανάγκη οργανωμένης πιστοποίησης και στο θέμα των φορέων αλλά και των επαγγελματικών δικαιωμάτων, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα της χώρας. Αυτό σημαίνει γρήγορες αποφάσεις και σε θεσμικό πλαίσιο και σε συγχώνευση φορέων αλλά και στη λειτουργία ενός επιτελικού οργάνου, όπου η ΓΣΕΕ πρέπει και θα παίζει έναν σημαντικό ρόλο.