Συνέντευξη Ά. Διαμαντοπούλου και Μ. Παντούλα για την Πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την Τεχνική Εκπαίδευση

ΙΑΝ 13, 2009

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: "Μετά από πέντε χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και αλλαγή τριών Υπουργών σήμερα ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι όλα ξεκινούν από μηδενική βάση και ότι η εκπαιδευτική πολιτική της Κυβέρνησης είναι «tabula raza». Αυτό είναι μια εύκολη απάντηση για να οδηγηθούν σε εκλογές και σε προεκλογική περίοδο, δεν είναι όμως αυτό που θέλει η χώρα. Η χώρα χρειάζεται απαντήσεις στο quo vadis. Και αυτές τις απαντήσεις θα τις δίνει καθημερινά και με συγκεκριμένο τρόπο το ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ ανακοινώνει σήμερα την έναρξη ηλεκτρονικού διαλόγου στο θέμα της τεχνικής εκπαίδευσης και καταθέτει την πρότασή. Ο διάλογος αυτός θα οδηγηθεί ως αποκορύφωμα στα τέλη Γενάρη σε ένα ηλεκτρονικό chat  με όλους τους μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης οι οποίοι θα κληθούν ζωντανά να πουν τις θέσεις τους και τις προτάσεις τους…"  

Συνέντευξη Άννας Διαμαντοπούλου και Μιχάλη Παντούλα για την Πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την Τεχνική Εκπαίδευση

13.01.2009

Η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου και ο εισηγητής ΚΤΕ Παιδείας του Κινήματος, Μιχάλης Παντούλας, έδωσαν σήμερα συνέντευξη Τύπου για την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την Τεχνική Εκπαίδευση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης Τύπου:

Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Καλησπέρα σε όλους. Την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την τεχνική εκπαίδευση θα μας εκθέσουν σήμερα η πολιτική εκπρόσωπος για θέματα Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, καθώς επίσης και ο Εισηγητής του ΚΤΕ Παιδείας και Θρησκευμάτων, Μιχάλης Παντούλας. Κυρία Διαμαντοπούλου, έχετε το λόγο.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Μετά από πέντε χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και αλλαγή τριών Υπουργών σήμερα ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι όλα ξεκινούν από μηδενική βάση και ότι η εκπαιδευτική πολιτική της Κυβέρνησης είναι «tabula raza». Αυτό είναι μια εύκολη απάντηση για να οδηγηθούν σε εκλογές και σε προεκλογική περίοδο, δεν είναι όμως αυτό που θέλει η χώρα. Η χώρα χρειάζεται απαντήσεις στο quo vadis. Και αυτές τις απαντήσεις θα τις δίνει καθημερινά και με συγκεκριμένο τρόπο το ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ ανακοινώνει σήμερα την έναρξη ηλεκτρονικού διαλόγου στο θέμα της τεχνικής εκπαίδευσης και καταθέτει την πρότασή. Ο διάλογος αυτός θα οδηγηθεί ως αποκορύφωμα στα τέλη Γενάρη σε ένα ηλεκτρονικό chat  με όλους τους μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης οι οποίοι θα κληθούν ζωντανά να πουν τις θέσεις τους και τις προτάσεις τους.

Η άποψή μας είναι ότι ο διάλογος με τη νεολαία δεν είναι ένα γενικό ευχολόγιο. Ο διάλογος με τη νεολαία απαιτεί συγκεκριμένο πλαίσιο όπου οι ίδιοι μπορούν να έχουν άποψη και να την καταθέσουν για τα θέματα που τους αφορούν.

Σήμερα στη Βουλή έρχεται το νομοσχέδιο που αφορά την τεχνική εκπαίδευση. Είναι η τρίτη προσπάθεια που κάνει η Κυβέρνηση για την τεχνική εκπαίδευση με δραματικά αποτελέσματα. Αρκεί να πω ενδεικτικά μόνο ο κ. Παντούλας θα δώσει πολύ αναλυτικά στοιχεία και για το νομοσχέδιο αλλά και για το πού είναι σήμερα η κατάσταση στην τεχνική εκπαίδευση ότι τα πέντε χρόνια της Νέας Δημοκρατίας έχουμε 30% μείωση των μαθητών στα Τεχνικά Λύκεια στα ΕΠΑΛ και στα ΕΠΑΣ.

Η μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος απαιτεί μια συνολική πρόταση και προσέγγιση. Τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει από μόνο  του. Η αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προϋποθέτει πολύ σημαντικές αλλαγές στο Γενικό και στο Τεχνικό Λύκειο. Προϋποθέτει νέα προσέγγιση στον επαγγελματικό προσανατολισμό και σημαντικές αλλαγές στα Πανεπιστήμια.

Κανένας κρίκος του συστήματος δεν μπορεί από μόνος του να δώσει λύση στα τεράστια προβλήματα που αφορούν τους εφήβους τη ζωή τους τον προσανατολισμό τους τη γνώση τους και βέβαια τα οικονομικά της οικογένειας όπου υπολογίζεται ότι σήμερα ένα παιδί στην Γ/ Λυκείου χρειάζεται σε φροντιστήρια περί τις δεκατρείς με δεκατέσσερις χιλιάδες ευρώ. Το ΠΑΣΟΚ θα καταθέσει σε όλα τα θέματα τη συγκεκριμένη πρότασή του. Τα πολιτικά κόμματα δεν είναι για να διαχειρίζονται διαλόγους γενικώς. Πρέπει τα ίδια να καταθέτουν τις απόψεις τους τις προτάσεις τους ώστε πάνω σε αυτές να μπορεί να δομείται και να ολοκληρώνεται ένας διάλογος με τους οργανωμένους φορείς της κοινωνίας αλλά και με τους πολίτες.

Σήμερα στη Βουλή καταθέτουμε με αφορμή τη συζήτηση για την τεχνική εκπαίδευση μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη μεταρρύθμιση που απαιτεί αυτός ο χώρος. Ο χώρος της τεχνικής εκπαίδευσης είναι εξαιρετικά σημαντικός για το εκπαιδευτικό σύστημα είναι εξαιρετικά σημαντικός για την αγορά εργασίας. Η πρότασή μας, την οποία έχετε στα χέρια σα, αφορά ένα νέο Τεχνολογικό Λύκειο το οποίο έχει δύο κατευθύνσεις έχει την πρώτη και τη δεύτερη κατεύθυνση. Στο Τεχνολογικό Λύκειο δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν διαδρομές μαθήματα κατευθύνσεις.

 Η πρότασή μας αφορά μία πλήρη ανατροπή και αναπροσδιορισμό των μαθημάτων και των επιλογών και παίρνει σοβαρά υπόψη της την ευρωπαϊκή πολιτική και τα επίπεδα σπουδών καθώς και τα επίπεδα επαγγελματικών δικαιωμάτων τα οποία ορίζονται σήμερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Καλύπτει τις ευρωπαϊκές ανάγκες. Αφορά την ανάγκη πειραματικών Τεχνολογικών Λυκείων σε όλη τη χώρα για να αναβαθμιστούν. Συνδέει την αποφοίτηση με επαγγελματικά δικαιώματα. Δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και προτείνουμε ένα επιπλέον μεταλυκειακό έτος το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες πια να αποκτήσουν ένα τέταρτο επίπεδο εκπαίδευσης ώστε να έχουν και ενισχυμένα επαγγελματικά δικαιώματα αλλά και μεγαλύτερη δυνατότητα ένταξης στην αγορά εργασίας.

Η πρόταση αυτή η οποία βασίζεται στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ που παρουσιάστηκε το 2007 και εξειδικεύεται σήμερα είναι από σήμερα ήδη στο www.wikipolitics.gr όπου ανοίγει ένας ηλεκτρονικός διάλογος με τους εκπαιδευτικούς με τους γονείς με τους μαθητές.

Θα ολοκληρωθεί με μια ημερίδα η οποία θα γίνει στα τέλη Γενάρη στην Αθήνα με εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα και θα κορυφωθεί με chat με τους μαθητές στο οποίο θα συμμετέχουν ζωντανά μαθητές των Τεχνικών Λυκείων από όλη τη χώρα οι οποίοι θα καταθέσουν την άποψή τους και τον προβληματισμό τους αλλά και τα πολλά και μεγάλα προβλήματα που έχει η εκπαιδευτική κοινότητα και ιδιαίτερα η τεχνική εκπαιδευτική κοινότητα.

Θα συνεχίσουμε με τον κ. Παντούλα που είναι εισηγητής του ΚΤΕ. Ο κ. Παντούλας θα αναφερθεί και στα προβλήματα που έχει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αλλά και στις επιπτώσεις που είχε η μεταρρύθμιση του 2006 της Νέας Δημοκρατίας στο χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης.

Μ. ΠΑΝΤΟΥΛΑΣ: Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ έλαβε προφανώς υπόψη της την υπάρχουσα κατάσταση. Χωρίς ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης χωρίς μια στοιχειώδη έρευνα των δεδομένων είναι προφανές ότι δεν μπορεί να υπάρξει και μια σοβαρή πρόταση. Εμείς στις 27/6/2006 όταν η Νέα Δημοκρατία κατέθετε προς ψήφιση το νόμο που ισχύει σήμερα είχαμε τονίσει συγκεκριμένα πράγματα. Είχαμε πει τότε ότι η πρόταση εκείνη στερούνταν στοιχειώδους επιστημονικής μελέτης και έρευνας και ότι είχε προκύψει από ανθρώπους οι οποίοι ήταν παντελώς άσχετοι με το χώρο της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Ταυτοχρόνως είχαμε πει ότι η εφαρμογή του συγκεκριμένου νομοσχεδίου στην πράξη θα αποτελέσει το Δούρειο Ίππο της τεχνολογικής εκπαίδευσης γιατί θα οδηγήσει σε απομαζικοποίηση των σχολείων αυτών. Δυστυχώς δε χρειάστηκε πολύς χρόνος για να επιβεβαιωθούμε.

 Είναι ιδιαιτέρως ενδιαφέρων ο μέχρι σήμερα απολογισμός της «μεταρρύθμισης» της Νέας Δημοκρατίας σε αυτό τον κρίσιμο χώρο, στο χώρο της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης. Γιατί αν στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης όλοι παρατηρούμε αδιέξοδα σε αυτό το χώρο αυτό το οποίο βλέπουμε όλοι δια γυμνού οφθαλμού είναι η παντελής κατάρρευση.

 Η Νέα Δημοκρατία στην εισηγητική έκθεση του νόμου που ισχύει σήμερα έλεγε ότι αυτός ο νόμος στοχεύει στην αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και ταυτοχρόνως στο να ενισχύσει την επιλεξιμότητα των μαθητών για τα σχολεία της τεχνικής εκπαίδευσης. Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική. Στην πρώτη χρονιά εφαρμογής αυτού του νόμου δηλαδή το 2006 – 2007 όπως είπε και η κα Διαμαντοπούλου παρατηρήθηκε αυτομάτως μια μείωση του μαθητικού δυναμικού κατά 30% περίπου.

Οι εγγραφές που έγιναν στην Α/ τάξη του ΕΠΑΛ από 32.000 μαθητές περίπου το σχολικό έτος ?05 – ?06 έφτασαν στους 21.000 μαθητές περίπου το σχολικό έτος ?06 – ?07. Σήμερα που μιλάμε οι μαθητές είναι πάρα πολύ λιγότεροι. Αν δούμε ένα διάγραμμα της πορείας του μαθητικού δυναμικού στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση θα διαπιστώσουμε αυτό το οποίο σας είπα. Δηλαδή το ?04 – ?05 το σχολικό έτος οι μαθητές ήταν περίπου 112.921 το ?06 – ?07 κατέβηκαν στους 86.500 και το ?07 – 08 μειώθηκαν στους 77.500. Το ?08-?09 δεν έχουμε στοιχεία, αλλά είναι προφανές ότι είναι πολύ λιγότεροι.

Η ίδια εικόνα παρουσιάζεται και στις αντίστοιχες σχολές του ΟΑΕΔ. Την περίοδο την οποία σας είπα η μείωση του μαθητικού δυναμικού έφτασε από 17.000 περίπου μαθητές την πρώτη χρονιά, φέτος στους 13.900 μαθητές. Όμως, δε συμβαίνει η ίδια πορεία στο γενικό λύκειο, το οποίο υποτίθεται ήρθε να αποδυναμώσει ο νόμος της Νέας Δημοκρατίας.

Στο γενικό λύκειο το μαθητικό δυναμικό αυξάνει και έτσι αναιρείται και ο όρος του δημογραφικού προβλήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2006-?07 οι μαθητές στο γενικό λύκειο ήταν 232.000 περίπου και το 2007-?08 έφτασαν περίπου στις 240.000.

 Πρέπει να ξέρετε όλοι σας ότι υπήρξε μία σύγχυση ταυτότητας των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ. Μια σύγχυση ταυτότητας η οποία δημιούργησε ένα θολό τοπίο, μείωσε την εμπιστοσύνη των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών και ενίσχυσε τη διαρροή προς άλλες κατευθύνσεις.

Τα ΕΠΑΛ είναι και ολίγον γενικά σχολεία και ολίγον επαγγελματικά και οι ΕΠΑΣ παρά το γεγονός ότι ανήκουν στο λυκειακό τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, εντούτοις δεν παρέχουν εκπαίδευση αλλά κατάρτιση.

Η οριζόντια κινητικότητα μεταξύ γενικών και επαγγελματικών λυκείων πραγματικά δεν υφίσταται. Για τους αποφοίτους των ΕΠΑΣ απαγορεύεται η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό είναι παγκόσμια πρωτοτυπία. Από τη λογική δηλαδή του τεχνικού ουσιαστικά η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας μας οδηγεί στη λογική του τεχνίτη.

Η παροχή γενικής γνώσης στις ΕΠΑΣ, απουσιάζει παντελώς. Θέλω να σας τονίσω ότι κάτι τέτοιο δε συνέβαινε ούτε στις κατώτερες τεχνικές σχολές πριν από 40 χρόνια. Η ψευδαίσθηση από την άλλη μεριά της καθιέρωσης ενός ενιαίου συστήματος αναμέτρησης των αποφοίτων των επαγγελματικών λυκείων με τους αποφοίτους των γενικών λυκείων για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχει ημερομηνία λήξης.

Αυτό θα το διαπιστώσετε όλοι σας με την έκδοση των αποτελεσμάτων των φετινών πανελληνίων εξετάσεων τον Αύγουστο του ?09, όπου θα διακριβώσετε αυτά τα οποία σας λέμε, ότι θα υπάρξει μία παταγώδης αποτυχία των μαθητών των επαγγελματικών λυκείων.

Τα αποτελέσματα θα μας επιβεβαιώσουν. Το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι αγνοεί ότι οι ίσοι όροι στην εκπαίδευση δε σημαίνουν και ομογενοποίηση, που τελικά μετατρέπεται σε τραγική ανισότητα σε βάρος των αποφοίτων των επαγγελματικών λυκείων. Στην ουσία πρόκειται για μία ταξική, για μία ρατσιστική συμπεριφορά της πολιτείας, απέναντι στα συγκεκριμένα αντιληπτικά μοντέλα για τους μαθητές φορείς τους.

Το σχέδιο νόμου το οποίο συζητείται σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων όπως ειπώθηκε από την κα Διαμαντοπούλου, επιχειρεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Χρειάστηκαν 2,5 χρόνια από την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου που ισχύει σήμερα, για να έρθει μία πρόταση, θα εξετάσουμε την πρόταση, της Νέας Δημοκρατίας, για τον τρόπο πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη στιγμή που οι πανελλήνιες εξετάσεις και οι εσωτερικές εξετάσεις των σχολείων είναι προ των θυρών. Προφανώς είναι παντελώς ανίκανοι να διαχειριστούν τα θέματα της εκπαίδευσης.

Η επιλογή να μειωθούν οι εργαστηριακές ώρες στα ΕΠΑΛ και να καταργηθούν οι ώρες γενικής παιδείας στις επαγγελματικές σχολές, οδήγησε και σε άλλες ανισορροπίες το σύστημα. Ουσιαστικά το έφερε σε αντίθεση με την έννοια της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Στην πρώτη περίπτωση, δηλαδή των επαγγελματικών λυκείων, πρόκειται για κατάργηση του τεχνικού και εφαρμοσμένου χαρακτήρα και στη δεύτερη περίπτωση δηλαδή των επαγγελματικών σχολών, για αντικατάσταση της εκπαίδευσης απ? την κατάρτιση.

Όλες αυτές οι άστοχες επιλογές, είχαν το αναμενόμενο κόστος. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί και κυριολεκτώ, χιλιάδες εκπαιδευτικοί της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης τεχνικών κυρίως ειδικοτήτων και πληροφορικής, βρέθηκαν ξαφνικά να μην έχουν δουλειά, να είναι υπεράριθμοι και να υπηρετούν κάποιοι απ? αυτούς, διοικητικούς και όχι εκπαιδευτικούς ρόλους.

Είναι και αυτοί όπως και οι μαθητές, «τα θύματα της μεταρρύθμισης» της Νέας Δημοκρατίας. Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης αφού δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα αξιοποίησής τους στα εργαστήρια. Στα επαγγελματικά λύκεια για παράδειγμα δεν προβλέπονται. Και οι επαγγελματικές σχολές ουσιαστικά δεν υφίστανται.

Η κατάσταση στις σχολές αυτές από άποψη μαθητικού δυναμικού είναι απελπιστική. Δεν υπάρχουν στοιχεία από το Υπουργείο Παιδείας παρά το γεγονός ότι ζητούνται, αλλά σας λέω οι πληροφορίες φτάνουν σε εμάς και λένε ότι δεν υπερβαίνουν τους 2000 μαθητές πανελλαδικά.

Η περικοπή εν τω μεταξύ των τεχνολογικών ωρών στα επαγγελματικά λύκεια δεν έχει προηγούμενο. Οι ώρες για παράδειγμα του μαθήματος της Ηλεκτρολογίας, ήταν 180. Σήμερα με το σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας, με το νόμο που ισχύει, έφτασαν στις 41. Το ίδιο συμβαίνει σε όλα τα μαθήματα τεχνικών ειδικοτήτων. Τι είδους τεχνική εκπαίδευση είναι αυτή, μόνο οι εγκέφαλοι της Νέας Δημοκρατίας μπορούν να κατανοήσουν.

Ένα τελευταίο σημείο που δεν μπορώ να μη θίξω, είναι αυτό του περιεχομένου των σπουδών. Καμία μεταρρύθμιση στον εκπαιδευτικό χώρο δεν μπορεί να αγνοεί το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, την ουσία του περιεχομένου της εκπαίδευσης.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αναλυτικά προγράμματα και διδακτικά βιβλία 2,5 χρόνια απ? την ψήφιση του νόμου είναι ακριβώς τα ίδια. Η υποτιθέμενη δηλαδή αλλαγή στο χώρο της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, βασίζεται ακόμη και τώρα που μιλάμε στα βιβλία των γενικών λυκείων και των τεχνικών επαγγελματικών εκπαιδευτηρίων, τα οποία κατήργησε ως κακά σχολεία η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Τα βιβλία αυτά μοιράζονται σήμερα στους μαθητές. Αλλά τα βιβλία όμως των τεχνολογικών εκπαιδευτηρίων προϋποθέτουν την εργαστηριακή, σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό, διδασκαλία. Στα ΕΠΑΛ δεν υπάρχει εργαστηριακή διδασκαλία και τα βιβλία των γενικών λυκείων γράφτηκαν για άλλους μαθητές. Πλήρης ουσιαστικά αποδιοργάνωση. Με ακατάλληλα βιβλία δε δημιουργούνται προφανώς συνθήκες σοβαρού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

Κλείνω με μία επισήμανση. Ο Πρωθυπουργός ο κ. Καραμανλής, το θυμόσαστε όλοι, στις προγραμματικές του δηλώσεις το Μάρτιο του 2004 προσδιόρισε ως πρώτη προτεραιότητα της πολιτικής του την παιδεία. Πέρασαν 5 ολόκληρα χρόνια και δε βρήκε το χρόνο να συγκαλέσει ούτε μία φορά το Υπουργικό Συμβούλιο για να συζητήσει θέματα παιδείας και εκπαίδευσης.

Και μόνο αυτή η συμπεριφορά τα λέει όλα. Ο χώρος της εκπαίδευσης χρειάζεται ριζικές αλλαγές και στοχευμένες αλλαγές. Θα έλεγα ότι χρειάζεται ανατροπές, με πρώτο και καλύτερο την τεχνολογική εκπαίδευση.

Στο ΠΑΣΟΚ γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι πολιτικές που στοχεύουν στο μέλλον στοιχηματίζουν στη γνώση. Γι? αυτό και η δική μας προτεραιότητα είναι η επένδυση στη γνώση, η επένδυση στη νέα γενιά, η επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο.

Η Νέα Δημοκρατία εξεμέτρησε το πολιτικό της ζην. Το ΠΑΣΟΚ είναι έτοιμο για να αναλάβει τις ευθύνες του. Και θα τις αναλάβει.

Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ. Υπάρχουν ερωτήσεις; Κύριε Πιτταρά.

Γ. ΠΙΤΤΑΡΑΣ: Σήμερα μετά τη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον κ. Σπηλιωτόπουλο, έκανε κάποιες δηλώσεις ο νέος Υπουργός σε σχέση με το άσυλο και είπε ότι ο ίδιος και η κυβέρνηση είναι ανοιχτή να συζητήσουν ξανά αυτό το θέμα, βεβαίως στη βάση της πραγματικής προστασίας του ασύλου. Η δική σας θέση σε αυτό το θέμα ποια είναι;

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Όσον αφορά το άσυλο, ένα θέμα το οποίο ήταν στο δημόσιο διάλογο όλη την προηγούμενη εβδομάδα, τοποθετηθήκαμε με σαφήνεια τόσο εγώ ως πολιτική εκπρόσωπος, όσο και ο Γραμματέας του κόμματος και ο εκπρόσωπος ο κ. Παπακωνσταντίνου.

Με καθυστέρηση περισσότερο από μια βδομάδα ο κ. Υπουργός, όπως και για όλα τα άλλα πράγματα, χωρίς να πει τίποτα είπε ότι είναι ανοιχτός στη συζήτηση. Οι κυβερνήσεις δεν είναι για να είναι ανοιχτές στη συζήτηση. Είναι να καταθέτουν προτάσεις, να κυβερνούν λαμβάνοντας υπόψη τους και οργανώνοντας δημοκρατικό και αποτελεσματικό διάλογο.

Β. ΠΕΤΟΥΡΗ: Κύρια Διαμαντοπούλου χαρακτηρίσατε τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας ως «εύκολη απάντηση» και ως «προσπάθεια να οδηγηθούμε σε μία προεκλογική περίοδο». Θα ήθελα λοιπόν την εκτίμησή σας τώρα που και οι δημοσκοπήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας το Σαββατοκύριακο δείχνουν την ψαλίδα ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και στο ΠΑΣΟΚ να κλείνει, αν έστω και με αφορμή το θέμα της παιδείας η Κυβέρνηση θα προσπαθήσει να προχωρήσει σε πρόωρες εκλογές.

Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Όσον αφορά τα σχόλιά σας για τις δημοσκοπήσεις νομίζω ότι είναι κάθε θαύμα κρατεί τρεις μέρες. Ήταν αναμενόμενο να υπάρχει μια δυναμική του ανασχηματισμού, η οποία κράτησε λίγες μέρες, γιατί δεν συνοδεύεται ούτε από αλλαγή πολιτικής, ούτε από κάτι, που δίνει στη χώρα οποιαδήποτε προοπτική.

Η σύνδεση που έκανα προηγούμενα ήταν γιατί δεν μπορώ να κατανοήσω με άλλο τρόπο έναν Υπουργό, ο οποίος μετά από 5 χρόνια διακυβέρνησης μιλάει για μηδενική βάση και για tabula rasa, παρά μόνο για να αγοράσει πολιτικό χρόνο.

Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μια χώρα δεν μπορεί να είναι εταιρία

ΑΥΓ 31, 2012

Ομιλία στο Οικονομικό Συμπόσιο «Alpbach» στη Βιέννη

ΑΥΓ 30, 2012

Δήλωση μετά τη συνέντευξη του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για τη μεταρρύθμιση για την Ανώτατη Εκπαίδευση

ΙΟΥΛ 31, 2012