Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΥΠΟΥΛΟΥ: Δέκα μέρες τώρα η Ελλάδα συγκλονίζεται με τους νέους στους δρόμους. Έχουμε μία κοινωνική έκρηξη των νέων με αιτία και αφορμή. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι σήμερα στα όρια του και το γνωρίζουμε όλοι. Το εκπαιδευτικό σύστημα παράγει ιδιαίτερα στο Λύκειο και στην τριτοβάθμια αδιέξοδα και δεν υπάρχει πια στα παιδιά η χαρά της δημιουργίας και της γνώσης. Ενδεικτικό της αποτυχίας του συστήματος είναι ότι αυτή τη στιγμή τα Λύκεια κλείνουν και τα φροντιστήρια παραμένουν ανοιχτά. Πέντε χρόνια τώρα είμαστε μπροστά στο φαινόμενο κλειστών πανεπιστημίων και κλειστών λυκείων. Τα σχολεία ανοιγοκλείνουν για να δοθούν εξετάσεις. Τα παιδιά ουσιαστικά γνωρίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από ένα σύστημα εξετάσεων, χωρίς να γίνει καμία προσπάθεια πέντε χρόνια τώρα να υπάρξει μια ελπίδα, ένας δρόμος που θα αντιμετωπίσει τα αδιέξοδα της παιδείας…
Συνέντευξη Τύπου Αν. Διαμαντοπούλου και Μ. Παντούλα με θέμα τον Προϋπολογισμό για την Παιδεία.
17.12.2008
Η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου και ο εισηγητής ΚΤΕ Παιδείας του Κινήματος, Μιχάλης Παντούλας, έδωσαν σήμερα συνέντευξη Τύπου, με θέμα τον Προϋπολογισμό για την Παιδεία.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης Τύπου:
Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Καλή σας μέρα. Τα θέματα που αφορούν στον προϋπολογισμό για την παιδεία, θα συζητήσουμε τώρα. Είναι κοντά μας η πολιτική εκπρόσωπος για θέματα Παιδείας, η κα Άννα Διαμαντοπούλου, καθώς επίσης και ο εισηγητής του ΚΤΕ για θέματα Παιδείας, κ. Μιχάλης Παντούλας.
Κυρία Διαμαντοπούλου, έχετε το λόγο.
Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΥΠΟΥΛΟΥ: Δέκα μέρες τώρα η Ελλάδα συγκλονίζεται με τους νέους στους δρόμους. Έχουμε μία κοινωνική έκρηξη των νέων με αιτία και αφορμή. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι σήμερα στα όρια του και το γνωρίζουμε όλοι.
Το εκπαιδευτικό σύστημα παράγει ιδιαίτερα στο Λύκειο και στην τριτοβάθμια αδιέξοδα και δεν υπάρχει πια στα παιδιά η χαρά της δημιουργίας και της γνώσης. Ενδεικτικό της αποτυχίας του συστήματος είναι ότι αυτή τη στιγμή τα Λύκεια κλείνουν και τα φροντιστήρια παραμένουν ανοιχτά.
Πέντε χρόνια τώρα είμαστε μπροστά στο φαινόμενο κλειστών πανεπιστημίων και κλειστών λυκείων. Τα σχολεία ανοιγοκλείνουν για να δοθούν εξετάσεις. Τα παιδιά ουσιαστικά γνωρίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από ένα σύστημα εξετάσεων, χωρίς να γίνει καμία προσπάθεια πέντε χρόνια τώρα να υπάρξει μια ελπίδα, ένας δρόμος που θα αντιμετωπίσει τα αδιέξοδα της παιδείας.
Σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα έχει μεγάλα και πολύ συγκεκριμένα προβλήματα. Υπολειτουργούν τα πανεπιστήμιά μας, υποχρηματοδοτείται συνολικά η δημόσια παιδεία, διαστρεβλώνεται η εκπαίδευση στο Λύκειο μέσα από ένα σύστημα εξετάσεων το οποίο φαίνεται πια ότι έχει φτάσει στα όρια του.
Υπάρχουν πολύ σοβαρά προβλήματα εναγκαλισμού όλου του εκπαιδευτικού συστήματος από ένα κράτος το οποίο λειτουργεί με αναξιοκρατία και με κομματισμό. Έχει παραποιηθεί και αλλοιωθεί ο θεσμός του ασύλου. Η κατάσταση θέλει μία συνολική αλλαγή με μεγάλες πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις.
Μετά πέντε χρόνια με παρεμβάσεις οι οποίες όχι μόνο δεν έφεραν αποτέλεσμα, αλλά έφεραν τα πράγματα στη χειρότερη κατεύθυνση, όπως αυτά που έγιναν στα Πανεπιστήμια. Θέλω, να αναφέρω το παράδειγμα της Τεχνικής Εκπαίδευσης που μέσα σε πέντε χρόνια έχουμε κατά 30% μείωση των μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση.
Μετά, λοιπόν, πέντε χρόνια χθες, ο Πρωθυπουργός στη Βουλή ανακοίνωσε την έναρξη από το Γενάρη ενός διαλόγου για το νέο εκπαιδευτικό σύστημα. Είναι και πάλι ένα επικίνδυνο πυροτέχνημα με επικοινωνιακά χαρακτηριστικά.
Ανακοινώνουν ένα διάλογο χωρίς καμία προετοιμασία, χωρίς προϋποθέσεις, χωρίς να υπάρχουν μελέτες ανάλυσης, αξιολόγησης, συγκριτικής ανάλυσης των δεδομένων, στόχων, ώστε να υπάρξει και πολιτική συναίνεση και κοινωνική συναίνεση, να ξεκινήσει πραγματικά ένας διάλογος για το σημαντικότερο αυτή τη στιγμή κρίκο του εκπαιδευτικού συστήματος.
Πέρσι το Μάρτιο το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε το πλαίσιο της πρότασής του για το νέο εισαγωγικό σύστημα. Σήμερα η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός μπροστά στο αδιέξοδο ανακοινώνει την έναρξη ενός διαλόγου χωρίς να έχει καταθέσει ούτε ένα γενικό πλαίσιο για την αλλαγή του συστήματος.
Μέσα σε αυτή την εκρηκτική κατάσταση που ζούμε, που για τους νέους ανθρώπους βεβαίως τα προβλήματα παιδείας δεν είναι τα μοναδικά, γιατί τα αδιέξοδα είναι πολλά και έχουν να κάνουν με ένα πολιτικό σύστημα, το οποίο αυτή τη στιγμή έχει στοιχεία και αναξιοπιστίας, ένα πολιτικό σύστημα το οποίο δεν τους απαντά και δεν το εμπιστεύονται. Έχουν προβλήματα αγοράς εργασίας και προοπτικής, αλλά δεν χωράει αμφιβολία ότι για τους νέους ανθρώπους τα πρώτα και μεγάλα ζητήματα των διεκδικήσεών τους αφορούν το εκπαιδευτικό σύστημα, αφορούν την παιδεία.
Πώς συμπεριφέρεται η Κυβέρνηση και ο Υπουργός Παιδείας τις μέρες αυτές. Είμαι σε επαφή όλο αυτό το διάστημα με τους Πρυτάνεις των μεγάλων σχολών, οι οποίες έχουν πολύ σοβαρά προβλήματα κυρίως από καταλήψεις έξω-πανεπιστημιακών ατόμων.
Θέλω να πω, ότι όλες αυτές τις μέρες ο Υπουργός Παιδείας δεν επικοινώνησε με κανέναν Πρύτανη, ούτε όταν κάηκε η Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής. Ο Υπουργός όχι μόνο δεν προβαίνει σε καμία πολιτική πρωτοβουλία, αλλά αρνείται και την πληροφορία από τις πραγματικές πηγές, ίσως βλέπει κι αυτός πολύ τηλεόραση, όπως ο Πρωθυπουργός.
Είμαστε σε κενό εξουσίας, δεν υπάρχει Κυβέρνηση, δεν υπάρχει Υπουργός Παιδείας. Οι φορείς της κοινωνίας, η πανεπιστημιακή κοινότητα, η Σύνοδος των Πρυτάνεων, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι, οι γονείς, όλοι μας, οι πολιτικοί πάνω απ όλους έχουμε αυτή τη στιγμή ευθύνη να αλλάξουμε, να λειτουργήσουμε και να προστατεύσουμε το δημόσιο ανοιχτό σχολείο και πανεπιστήμιο.
Απέναντι στους νέους που είναι στους δρόμους, τα πολιτικά κόμματα δεν μπορούν να παίξουν ούτε τους πολιτικούς μπαμπάδες, ούτε τις πολιτικές μαμάδες. Τα πολιτικά κόμματα πρέπει να εγγυώνται και να προτείνουν.
Το ΠΑΣΟΚ εγγυάται απέναντι σ? αυτούς τους νέους τη λειτουργία μιας δημοκρατίας, ενός κράτους το οποίο λειτουργεί προς όφελος του πολίτη, της ανάπτυξης, της κοινωνικής συνοχής. Προτείνουμε ένα σύνολο δράσεων, ένα συνολικό και συγκεκριμένο πρόγραμμα για την παιδεία, αλλά πάντα υπάρχουν και πράγματα που πρέπει να γίνουν άμεσα.
Γι αυτούς τους νέους που είναι στους δρόμους πρέπει να υπάρχουν άμεσες απαντήσεις τουλάχιστον σ? αυτά τα θέματα της καυτής επικαιρότητας. Οι νέοι των 15 χρόνων βρίσκονται στο δρόμο φωνάζοντας για τον Εφραίμ και για το Βατοπαίδιo, πρέπει να υπάρξουν πολιτικές ευθύνες, απόδοση ευθυνών, τιμωρία ενόχων.
Το χρωστάμε όλοι απέναντι στη νέα γενιά, απέναντι στην κοινωνία για την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος. Απέναντι σ? αυτά τα παιδιά που είναι στο δρόμο, οφείλουμε τώρα που ξεκινάει η συζήτηση για τον προϋπολογισμό στη Βουλή να κάνουμε τομές, αλλαγές, να κάνουμε υπερβάσεις που αφορούν την παιδεία.
Ο μέσος όρος χρηματοδότησης των προϋπολογισμών παιδείας στην Ευρώπη των 27, όχι στην Ευρώπη των 15, με όλες τις νέες χώρες μέσα, είναι 5%. Φέτος στη χώρα μας και για 5η συνεχή χρονιά έχουμε μείωση του προϋπολογισμού της παιδείας ως ποσοστό του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος. Φέτος είμαστε στο 3,057%.
Η παιδεία μας υποχρηματοδοτείται με όλα τα αποτελέσματα που ξέρουμε και βλέπουμε. Εμείς εκτιμούμε, ότι τώρα και άμεσα σε συνδυασμό και με τα μεγάλα αιτήματα των νέων, αλλά και με την οικονομική κρίση που υπάρχει αυτή τη στιγμή και που η ελληνική οικογένεια την βιώνει πολύ καλά ιδιαίτερα στα θέματα παιδείας, η οποία όπως ξέρουμε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ.
Ζητούμε από την Κυβέρνηση, ζητούμε από τα άλλα κόμματα σ? αυτό τον προϋπολογισμό, αυτό τον προϋπολογισμό που είναι μέσα στην κρίση και που έχει τόσα προβλήματα να συμφωνήσουμε όλοι για αύξηση των δαπανών της Παιδείας.
Να βγούμε από τη Βουλή έχοντας συμφωνήσει, ότι μπορούμε να κόψουμε από παντού για να χρηματοδοτήσουμε την Παιδεία. Και υπάρχουν άμεσα πράγματα που μπορούν να γίνουν μέσα στο 2009.
Να υποστηριχτεί η ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο πρόβλημα των φροντιστηρίων. Από το Γενάρη να πούμε, ότι είναι προτεραιότητα η ενισχυτική διδασκαλία με υψηλού επιπέδου καθηγητές, με αξιολόγησή τους για το έργο που παράγουν, με σοβαρή και αξιοπρεπή αμοιβή για ενισχυτική διδασκαλία.
Να αναφερθούμε άμεσα και να αντιμετωπίσουμε το θέμα του ολοήμερου σχολείου. Ολοήμερου σχολείου που λειτουργεί από τις 08:30 μέχρι τις 4:30 που έχει μέσα γλώσσες, αθλητικές δραστηριότητες, που το παιδί αφήνει τη τσάντα του εκεί.
Να αντιμετωπίσουμε το θέμα από το Δημόσιο σχολείο της πιστοποίησης της ξένης γλώσσας και της πληροφορικής.
Οι άμεσες αυτές δεσμεύσεις, οι άμεσες αυτές κινήσεις μπορούν να αντιμετωπίσουν πολύ σοβαρά ζητήματα της ελληνικής οικογένειας, να αλλάξουν τη δομή των προβλημάτων που έχει σήμερα η οικογένεια και ο προϋπολογισμός και να αλλάξουν και την πραγματικότητα στο σχολείο.
Βεβαίως η μεταρρύθμιση και η αλλαγή για την Παιδεία είναι ένα πολύ συνολικότερο θέμα. Έχουμε καταθέσει από το Μάρτιο και θα προχωρήσουμε σε Συνδιάσκεψη πολύ γρήγορα, το συνολικό μας πρόγραμμα για την Παιδεία, που ξεκινάει από το νηπιαγωγείο και φτάνει μέχρι τις μεταπτυχιακές σπουδές.
Ίσως είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, όχι βεβαίως μέσα στις συγκρούσεις και μέσα στην ένταση των γεγονότων να κατανοήσουμε, ότι ή θα αλλάξουμε την Παιδεία ή το εκπαιδευτικό σύστημα θα καταστρέψει τη χώρα. Δεν γίνεται πια χωρίς μεγάλες αλλαγές και προτεραιότητα στην Παιδεία να πιστεύουμε, ότι μπορούμε να αλλάξουμε την πορεία της χώρας, να αντιμετωπίσουμε τα θέματα ανάπτυξης, τα θέματα κοινωνικής συνοχής, να βγούμε από την κρίση.
Τα μεγάλα προγράμματα που έχουν ανακοινωθεί σε άλλες χώρες, όπως αυτό στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, αλλά και του Σαρκοζί στη Γαλλία, είναι προγράμματα που αφορούν δημόσιες παρεμβάσεις στην κρίση και έχουν και τα δύο προτεραιότητα στην αύξηση δαπανών για την παιδεία. Δεν μπορούμε να βγούμε από την κρίση, εάν δεν αλλάξουμε τα δεδομένα και στην παιδεία.
Το θέμα του προϋπολογισμού και η συζήτηση για τον προϋπολογισμό που είναι μια κορυφαία στιγμή, δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε πάντοτε έναν απολογισμό και μία πρόταση. Και ο απολογισμός της Νέας Δημοκρατίας τα πέντε χρόνια που πέρασαν, τη χρονιά που πέρασε στο θέμα της παιδείας είναι απογοητευτικός.
Θα δώσουμε και θα μιλήσουμε με συγκεκριμένα στοιχεία, ο κ. Παντούλας, ο οποίος παρακολουθεί συνεχώς και κοινοβουλευτικά το θέμα, θα προχωρήσει σε λεπτομέρειες που αφορούν τη φάρσα του προϋπολογισμού στα θέματα παιδείας, αλλά και στο έργο Στυλιανίδη στο Υπουργείο Παιδείας.
Σας ευχαριστώ.
Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ. Κύριε Παντούλα, έχετε το λόγο.
Μ. ΠΑΝΤΟΥΛΑΣ: Η κα Διαμαντοπούλου έθεσε προηγουμένως τoυς στόχους του ΠΑΣΟΚ στο χώρο της εκπαίδευσης. Είναι η ποιότητα παντού. Η αριστεία παντού.
Θα περίμενε κανένας ότι μέσα σε συνθήκες κρίσης, τις οποίες βιώνει ολόκληρος ο ελληνικός λαός σήμερα, την ίδια στόχευση να είχε και η Νέα Δημοκρατία. Όμως, ο προϋπολογισμός, τον οποίον κατέθεσε και επίκειται η ψήφισή του, λέει ακριβώς τα αντίθετα.
Στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού για παράδειγμα, θα περίμενε κανένας να διαπιστώσει πολιτικές προτεραιότητας. Αυτές απουσιάζουν, όπως απουσιάζει και η οποιαδήποτε εκπαιδευτική στόχευση.
Είναι νομίζω γνωστό σε όλους ότι επί πέντε ολόκληρα χρόνια η Νέα Δημοκρατία, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ, παρουσιάζεται εντελώς αδύναμη να ιεραρχήσει και να σχεδιάσει, να νομοθετήσει σοβαρά και εντέλει αποδεικνύεται παντελώς ανίκανη να προωθήσει τις ριζικές αλλαγές που απαιτεί ο εκπαιδευτικός χώρος.
Είπα και προηγουμένως ότι υπάρχουν τα μεγάλα ζητήματα στο χώρο της εκπαίδευσης, τα μεγάλα ζητήματα που μπορούμε να τα προσδιορίσουμε με τον όρο «ποιότητα στην εκπαίδευση». Αντ/ αυτού, μέσα στον προϋπολογισμό του 2009 παρατηρεί κανείς παράδοξα πράγματα. Άλλες φαίνεται ότι είναι οι προτεραιότητες του κ. Στυλιανίδη, του κ. Καραμανλή, της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
Η οικονομία του χρόνου επιβάλλει την αναφορά σε δυο τρία παραδείγματα. Εξάλλου, θα υπάρχει φάκελος με επιπλέον στοιχεία, τα οποία εσείς μπορείτε να κρίνετε, να αξιολογήσετε και να χρησιμοποιήσετε.
Για παράδειγμα, φαίνεται ότι η προτεραιότητα στο χώρο της εκπαίδευσης δεν είναι το ολοήμερο σχολείο, όπως είπε η κα Διαμαντοπούλου, δεν είναι η ενισχυτική διδασκαλία, δεν είναι άλλα σημαντικά πράγματα που λείπουν, αλλά η αύξηση των αμοιβών του κομματικού στρατού που ως σύμβουλοι και παρατρεχάμενων γυροφέρνουν ασκόπως στα γραφεία των Υπουργών.
Θα χρησιμοποιήσω μόνο ένα στοιχείο. Ενώ το 2004 στο συγκεκριμένο κωδικό αριθμό αναγράφονταν ένα ελάχιστο ποσό, στον προϋπολογισμό του 2009 η προβλεπόμενη πίστωση ανέρχεται στα 4,5 εκατομμύρια ευρώ. Σε συνθήκες κρίσης προηγείται η αμοιβή των συμβούλων και των παρατρεχάμενων των Υπουργών, εν προκειμένω του Υπουργού Παιδείας, και όχι οι βασικές ανάγκες της εκπαίδευσης.
Ένα δεύτερο παράδειγμα. Υπάρχουν παράδοξες εγγραφές στον προϋπολογισμό του 2009. Σας παραπέμπω στη σελίδα 163, στον κωδικό αριθμό ο οποίος τιτλοφορείται «πανελλήνιες εξετάσεις». Εάν παρακολουθήσετε την πορεία αυτού του κωδικού, θα διαπιστώσετε ότι η απαιτούμενη δαπάνη δεν υπερβαίνει απολογιστικά κάθε χρόνο το ποσό των 1,5 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά αμοιβές μελών επιτροπών, βαθμολογητών, επιτηρητών και λοιπά.
Ξέρετε ποια είναι η πίστωση που έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2009; Ανέρχεται στο ποσό των 28.337.000 ευρώ. Πρόκειται προφανώς για μία πλασματική εγγραφή. Γνωρίζει ο Υπουργός Παιδείας όπως και ο Υπουργός Οικονομίας, ότι η σχετική δαπάνη δεν θα υπερβεί το ποσό των 1,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Είναι φανερό ότι με πλασματικές εγγραφές επιχειρείται να εμφανιστούν αυξημένες οι πιστώσεις για την παιδεία ως ποσοστό επί του ΑΕΠ, αλλά και ως ποσοστό αύξησης μεταξύ 2008 και 2009 επί του κρατικού προϋπολογισμού. Το συγκεκριμένο ποσό που σας ανέφερα αυξάνει κατά 0,3% τη διαφορά μεταξύ 2008 και 2009. Αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί μία αλχημεία, μία απάτη, για να παρουσιάσει πλασματικά αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Με τέτοιες αλχημείες δεν σώζεται η κατάσταση.
Εάν τα πράγματα είναι τραγικά σε ό,τι αφορά τον Τακτικό Προϋπολογισμό, στον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων είναι ακόμη τραγικότερα. Εκεί οι δαπάνες αυξάνονται μεταξύ 2008 και 2009 σε ποσοστό 1,3%. Το 1,3% γνωρίζετε όλοι σας ότι δεν μπορεί να καλύψει ούτε το 30% του πληθωρισμού, που η ίδια η κυβέρνηση παραδέχεται ότι θα προκύψει το 2009. Αυτό αποδεικνύει την πλήρη απουσία της κυβέρνησης στο κρίσιμο τομέα των σχολικών υποδομών.
Έχω στα χέρια μου τη δήλωση του Υπουργού, όταν επισκέφθηκε τον ΟΣΚ. Έχω ταυτοχρόνως στα χέρια μου την ερώτηση-αίτηση κατάθεσης εγγράφων της κας Διαμαντοπούλου, η οποία ζήτησε εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ την κατάθεση των στοιχείων για όσα ισχυρίζονταν στις δηλώσεις του ο κ. Στυλιανίδης.
Ταυτοχρόνως έχω στα χέρια μου και όλο το corpus, τα στοιχεία δηλαδή τα κατατέθηκαν στη Βουλή μέσω του ΟΣΚ. Είναι όλα αυτά τα οποία βλέπετε. Δεν θέλω να σας ταλαιπωρήσω με ατέλειωτη παράθεση στοιχείων. Όμως, με μια απλή πράξη αριθμητικής αποδεικνύεται, για παράδειγμα, ότι τα σχολεία τα οποία παραδόθηκαν μεταξύ 2004 – 2008 δεν είναι 580, όπως ισχυρίστηκε ο Υπουργός, αλλά 505. Ο Υπουργός απέκρυψε, επίσης, ένα βασικό στοιχείο, ότι δηλαδή τα 348 από αυτά είχαν δημοπρατηθεί ή ήταν στη φάση εργοταξίου ή ήταν έτοιμα να παραδοθούν από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και μόνο 157 νέες σχολικές μονάδες δημοπρατήθηκαν ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν τα πέντε χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
Με μια απλή πράξη αριθμητικής αποδεικνύεται, επίσης, ότι δεν είναι 9350 οι αίθουσες, οι οποίες παραδόθηκαν αυτή την περίοδο, αλλά 5378, δηλαδή 4000 λιγότερες αίθουσες από όσες ισχυρίζεται ο κ. Υπουργός.
Δε θέλω να σας κουράσω με άλλα στοιχεία. Όμως είμαι υποχρεωμένος να καταθέσω κάτι που θεωρώ ότι αγγίζει τα όρια του παραλόγου. Η σχετική σελίδα έχει τίτλο : «Περαιωθέντα νέα διδακτήρια από Μάρτιο 2004 έως Ιούνιο 2008» και περιλαμβάνει συγκεκριμένες σχολικές μονάδες.
Μεταξύ, όμως, των «νέων διδακτηρίων», τα οποία, όπως υποστηρίζει ο ΟΣΚ και ο κ. Στυλιανίδης, παραδόθηκαν σε χρήση περιλαμβάνεται – ακούστε τι – και η περίφραξη του οικοπέδου, καθώς και η μετασκευή του Κέντρου Τύπου των Ολυμπιακών Αγώνων στο χώρο της ΣΕΛΕΤΕ το οποίο σήμερα στεγάζει το Υπουργείο Παιδείας. Είναι δυνατόν να εμπαίζεται η Βουλή με την κατάθεση στοιχείων που πλαστογραφούν την αλήθεια; Πρέπει δε να λάβετε υπόψη ότι τα 60 περίπου εκατομμύρια ευρώ, που κόστισε το συγκεκριμένο έργο, και τα οποία είχαν αποκληρωθεί σε ποσοστό 80% περίπου από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αθροίζονται από τον κ. Στυλιανίδη στο λογαριασμό των «νέων διδακτηρίων».
Ο χώρος της εκπαίδευσης βιώνει σήμερα παρακμιακά φαινόμενα. Η μυρωδιά της μούχλας είναι διάχυτη παντού. Οι πρακτικές της κυβέρνηση μας γυρίζουν πολύ πίσω. Είναι ευθύνη όλων μας να κάνουμε την υπέρβαση. Στην Ελλάδα, στους Έλληνες, κυρίως δε στη νέα γενιά που αγωνίζεται νομίζω ότι αξίζει ένα καλύτερο μέλλον.
Το ΠΑΣΟΚ με τον προγραμματικό του λόγο και αύριο με την κυβερνητική του πρακτική, είναι εδώ ως δύναμη αναστροφής μιας απογοήτευσης, η οποία διαπερνά σήμερα ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Με υπευθυνότητα, με σοβαρότητα, με ευθύνη ασκούμε τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, αλλά κυρίως καταθέτουμε τον προγραμματικό μας λόγο.
Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ. Υπάρχουν ερωτήσεις; Η κυρία Πετούρη.
Β. ΠΕΤΟΥΡΗ: Κυρία Διαμαντοπούλου, αναφερθήκατε στις κινητοποιήσεις των μαθητών και είπατε ότι "μία από τις απαντήσεις σε αυτό το κίνημα που υπάρχει τώρα στους δρόμους είναι να αυξηθούν και οι δαπάνες για την παιδεία, ως ένδειξη μέριμνας και συμβολικής αλλά και ουσιαστικής της πολιτείας για την παιδεία". Θα ήθελα να σας ρωτήσω αν σας ικανοποιεί η πολιτική ευθύνη που ανέλαβε χθες ο Πρωθυπουργός.
Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Είναι εκτός συνέντευξης αλλά νομίζω μπορώ να απαντήσω, είναι συναφές. Είναι πολύ λίγο, πολύ αργά. Η πολιτική ευθύνη ανελήφθη με μεγάλη καθυστέρηση και χωρίς να ακολουθείται από τις πράξεις οι οποίες την κάνουν να φαίνεται ειλικρινή.
Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Κάποια άλλη ερώτηση; Κύριε Πιτταρά.
Γ. ΠΙΤΤΑΡΑΣ: Κυρία Διαμαντοπούλου, επειδή μιλήσατε και είπατε ότι οι νέοι που εξεγείρονται και είναι στους δρόμους δεν χρειάζονται ούτε πολιτικούς μπαμπάδες ούτε πολιτικές μανάδες, θέλετε να κάνετε ένα σχόλιο για τους νεολαίους που ανήρτησαν ένα μεγάλο πανό με τη λέξη «αντίσταση» στον ιερό βράχο της Ακρόπολης πριν από λίγο;
Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Δεν θεωρώ ότι η χώρα βρίσκεται σε επαναστατική περίοδο, ούτε ότι είμαστε κάτω από καθεστώς που χρειάζεται με αυτό τον τρόπο, και μάλιστα με έναν τρόπο που θα κάνει σίγουρα το γύρο του κόσμου, να δώσουμε την εικόνα μιας χώρας που ανθίσταται συνολικά..
Βεβαίως από την πλευρά των παιδιών βλέπουμε ότι υπάρχει ένας ακτιβισμός, ο οποίος γίνεται κατανοητός, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι εμείς δεν οφείλουμε να βάλουμε όρια.
Μ. ΚΑΡΑΚΛΙΟΥΜΗ: Ευχαριστούμε πολύ.
Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: Θα ήθελα μόνο να εκφράσω και δημόσια τα συλλυπητήριά μας για το θάνατο του Λευτέρη Παπαγιαννάκη, που γίνεται σήμερα η κηδεία του, ενός σπουδαίου πανεπιστημιακού δάσκαλου με πρωτοπόρες αντιλήψεις, ιδέες και μαχητικότητα. Θα μας λείψει όλους.